یکشنبه 29 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی وعده عزل ملک‌زاده در صورت احراز تخلفات را داد، مهر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صالحی در جلسه کمیسیون قول داد در صورت احراز تخلفات پرونده قضایی ملک زاده وی را از سمت معاونت وزیر امور خارجه عزل کند.

زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه نمایندگان دلایل مخالفت خود درباره انتصاب ملک زاده به عنوان معاون وزیر امو خارجه را اعلام داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه در این جلسه در جریان روند جمع آوری امضا برای استیضاح خود قرار گرفت تصریح کرد: ظاهرا صالحی در جریان پرونده قضایی و تخلفات این فرد قرار نداشته است.

الهیان افزود: در جلسه کمیسیون امنیت ملی مقرر شد وزیر امور خارجه پس از بررسی سوابق و استعلامات مربوط به ملک زاده تصمیمات مقتضی را پیرامون عزل وی از معاونت خویش اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: صالحی نیز در این جلسه اعلام کرد حضور فردی که سوابق مجرمانه دارد در دستگاه دیپلماسی به صلاح کشور نیست لذا در صورت احراز تخلفات ملک زاده وی را از معاونت وزیر امور خارجه عزل می کنم.

الهیان با اشاره به اینکه نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح وزیر امور خارجه نیز منتظر اقدام عملی صالحی هستند گفت: استیضاح وزیر امور خارجه تا زمانی که اقدام عملی از سوی وی برای عزل ملک زاده صورت نگیرد منتفی نیست.

لازم به ذکر است در پی انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان معاون مالی - اداری وزیر خارجه طرح استیضاح علی اکبر صالحی وزیر خارجه با 25 امضا در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مهر نمایندگان سوالات دیگری هم از صالحی داشتند که خلاصه آنها به شرح زیر است:

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اولین سئوال مربوط به قاضی پور نماینده ارومیه بود که از وزیرخارجه پرسید دلایل عدم اعتراض وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به کشور همسایه ارمنستان که از گروه تروریستی پ.ک.ک حمایت می کند چیست؟ که وزیرامورخارجه توضیحاتی را ارائه کرد و مقرر شد وزارتخانه با جدیت این مسئله را پیگیری نماید و مشروط به این پیگیری ،نماینده سئوال کننده قانع شد.

جلالی گفت: سئوال دیگر از محمد علی دلاور نماینده شهرستان درگز بود که پرسید علت لغو روادید کشور ترکمنستان نسبت به مرزنشینان چیست؟ اقدامات وزارت امورخارجه تاکنون چه بوده است؟ وزیرامورخارجه اقدامات را توضیح داد و مقرر شد موضوع از طریق وزارت امورخارجه پیگیری شود و نماینده سئوال کننده قانع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مصطفی کواکبیان نیز دو سئوال از وزیرامورخارجه مطرح کرد. سئوال اول وی در مورد علت پناهندگی یکی از دیپلمات های ایرانی در ایتالیا بود و وزیر امورخارجه توضیحاتی ارائه کرد و نماینده سئوال کننده قانع شد.

وی ادامه داد: سئوال دوم وی در خصوص علت عدم تحویل اس 300 از سوی روسها مطرح شد که در خصوص این سئوال پاسخ های وزیر نماینده سئوال کننده را قانع نکرد و سئوال به صحن ارجاع می شود.

جلالی گفت: سئوال بعدی را احمد علی کیخا نماینده زابل مطرح کرد و سئوال وی عبارت بود از اینکه وزارت امورخارجه جهت جلوگیری از احداث سد کمال خان بر روی رودخانه هیرمند چه اقداماتی انجام داده است؟ وزیرخارجه توضیحاتی ارائه کردند و نهایتا مقرر شد کمیته ای سه جانبه شامل کمیسیون، وزارت امورخارجه و وزارت نیرو مسئله را پیگیری و ظرف دو هفته موضوع را به کمیسیون گزارش نماید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: سئوال بعدی مربوط به علی اکبر اولیا نماینده مردم یزد بود که پرسید وزارت امورخارجه چه اطلاعاتی از کم و کیف مسافرتهای خارجی و مهاجرت های شهروندان ایرانی به سایر کشورها دارد؟ وزیرامورخارجه توضیحاتی ارائه کرد و نهایتا مقرر شد معاون پارلمانی و حقوقی وزارت امورخارجه در این خصوص پیشنهادهایی را آماده نمایند و در شورای معاونین وزارت امورخارجه بررسی و تصویب شد و نهایتا گزارش پیگیری ها به اطلاع نماینده سئوال کننده برسد.

کاظم جلالی گفت: علت فعال نبودن وزارت امورخارجه در قبال بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع سئوال دیگر بود که وزیرامورخارجه توضیح داد که ما اقدامات بسیاری انجام دادیم که مورد تایید مسئولین عالی رتبه کشور بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016