پنجشنبه 9 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه گزارشگران بدون مرز در باره آزادی خبرنگاران فرانسوی در افغانستان

گزارش‌گران بدون مرز ما از اقدامات دولت فرانسه و افغانستان برای هدايت مذاکرات و بازگشت سلامت هروه و استفان و همراهان افغانشان قدردانی می‌کند

گزارش‌گران بدون مرز خرسندی عميق خود را از آزادی دو خبرنگار اختطاف شده شبکه سه تلويزيون فرانسه در افغانستان، استفان تاپونيه و هروه گی‌کر و مترجم آنها رضا اعلام می‌کند.

ژان فرانسوا ژوليارد دبير اول گزارش‌گران بدون مرز در اين باره اعلام کرد. " ما از خبر آزادی اين همکاران که آرزوی هميشگی ما در مدت ٥٤٧ روز اسارتشان بود، بسيار خوشحاليم. مذاکرات اخير ما با مقامات افغانستان و فرانسوی در کابل برای ما اميدبخش بود. ما از اقدامات دولت فرانسه و افغانستان برای هدايت مذاکرات و بازگشت سلامت هروه و استفان و همراهان افغانشان قدردانی می‌کنيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالحکيم آخوندزاده والسوال تکاپ اعلام کرده است که اين دو خبرنگار و مترجم آنها رضا حوالی ساعت ٥ بعدازظهر به وقت محلی آزاد شده‌اند. کاخ رياست جمهوری فرانسه بلافاصله خانواده دو خبرنگار را که در گردهمايی گزارش‌گران بدون مرز در پاريس حضور داشتند، مطلع کرد. گزارش‌گران بدون مرز به مناسبت يک سال و نيم اختطاف تنها حرفه‌کاران به گروگان گرفته شده در جهان گردهمايی را سازمان داده بود.

هياتی از گزارش‌گران بدون مرز مرکب از ژان فرانسوا ژوليارد، دبير اول، دومينيک ژربو، رئيس و رضا معينی مسئول دفتر افغانستان سازمان از تاريخ ٣٠ جوزا تا ٣ سرطان به کابل رفتند. نمايندگان گزارش‌گران بدون مرز با وزير اطلاعات و فرهنگ مخدوم رهين، وزير امور خارجه زلمی رسول و رئيس کميسيون امنيت ملی رنگين دادفر سپنتا، سفير فرانسه در افغانستان برنارد باژوله و انجمن‌ها و روزنامه‌نگاران افغانی ديدار و گفتگو کردند.

گزارش‌گران بدون مرز يادآور می شود که افغانستان عليرغم پيشرفت‌های قابل ملاحظه در امر ازادی بيان اما يکی از کشورهای خطرناک برای خبرنگاران است. خبرنگاران افغانی بهای سنگينی را برای دفاع از آزادی بيان و همکاری با گزارشگران خارجی پرداخت کرده‌اند. در سال ميلادی ٢٠٠٩ دست کم ١٥ گزارش‌گر و همکار مطبوعاتی از سوی مخالفان مسلح و يا گروه های مافيايی در افغانستان ربوده شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016