پنجشنبه 6 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلامیۀ مطبوعاتی موسسۀ نی، حمايت کنندۀ رسانه های آزاد افغانستان، در حمايت از خبرنگاران ايران و پاکستان

کابل
۲۴ حمل ۱۳۹۰

خبرنگاران در ايران وپاکستان بايد مصون باشند

موسسۀ نی حمايت کنندۀ رسانه های آزاد افغانستان از افزايش فشار، تهديد، زندانی شدن و کشته شدن خبرنگاران در کشورهای همسایۀ ايران و پاکستان جداً ابراز نگرانی نموده عاملين اين حوادث را تقبيح می کند.
پاکستان کشوريست که هميشه خبرنگاران مدافع آزادی بيان قربانی گروه های تروريستی و حتا سازمان استخبارات نظامی آن کشور گرديده که می توان از کشته شدن سليم شهزاد در اسلام باد نام برد که نخست اختطاف وسپس به قتل رسيد. هکذا خبرنگاران در صوبۀ پشتون خواه در وضع بسيار دشوار قرار دارند که بايد مقامات اين کشور در زمينۀ تامين امنيت خبرنگاران پاکستانی توجه جدی نمايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه نگاران ايرانی دگر انديش وآزاد درايران پيوسته مورد آزار واذيت دولت آن کشور قرار داشته همين اکنون ده ها خبرنگار وروزنامه نگار در زندان اوين در وضع بدی معشيتی به سر می برند.عليرضا بهشتی شيرازی، بهمن احمدی امويی، سيامک قادری، مهدی محموديان، مسعود باستانی، احسان مهرابی، حسين رونقی ملکی، کيوان صميمی، حجت الله نيکرويی، علی اکبر عجمی، نادر کريمی جونی، محمد داوری، عدنان حسن پور و محمد رضا مقيسه از جمله دهها روزنامه نگاری هستند به جرم انتقال پيام ها و خبرها و اطلاع رسانی مدتهاست دز حبس هستند.دهها روزنامه نگار ديگر نيز در ايران انتظار اجرای احکام حبس خود هستند.
شماری ازاين روزنامه نگاران از جمله احمد زيد آبادی و ژيلا بنی يعقوب توسط دادگاه های ويژه به جزا های سنگين از جمله ممنوع القلم شدن ، پرداخت مليون ها تومان جريمه نقدی و سال ها حبس مواجه اند.
ما از دولت جمهوری اسلامی ايران تقاضا می کنيم تا براساس قوانين خويش و ارشادات دين مبين اسلام در مورد خبرنگاران و روزنامه نگاران در بند تجديد نظر نموده ونبايد با اقدامات ظالمانه و تعدی بر حقگو ترين قشر جامعه يعنی روزنامه نگاران، چهرۀ دين اسلام را که رحمت و مهربانی از صفات بارز آن می باشد مکدر سازند.
ما به عنوان عضوی از اعضای خانوادۀ جهانی رسانه ها از مقامات پاکستانی و ايرانی می خواهيم که خبرنگاران را به عنوان انتقال دهندۀ پيام ها وخبرها دانسته و اين نکته را درک کنند که اطلاع رسانی وظيفۀ آنهاست، لذا نمی توان با جبر واکراه ، يا به زندانی کردن و کشتن آنها مردم را از حق دسترسی به معلومات باز دارند.
همين اکنون برخی از خانواده های روزنامه نگاران محبوس ايرانی از جمله عيسی سحر خيز، مهدی محموديان و احمد زيد آبادی از وضعيت جسمانی عزيزان شان نگران اند و ماموران نظام دراين زمنيه با آنها همکاری لازم نمی نمايند .
نوشتن و انديشدن از جمله حقوق بشريست که دين اسلام نيز برآن صحه گذاشته است، لذا مدعيان اسلام نبايد کاری کنند که دين را در چهر، استبداد به نمايش بگذارند.
خبرنگاران افغانستان خود را در غم واندوه همکاران و خانواده های شان در کشور های ايران وپاکستان شريک دانسته واز داعیۀ برحق آنها دفاع می نمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016