پنجشنبه 9 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کیفرخواست دادگاه ویژه ترور حریری با حکم بازداشت چهار عضو حزب الله صادر شد، العربیه

قاضی اجرایی دادگاه بین المللی رسیدگی کننده به پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان، امروز پنجشنبه 3-6-2011 متن کیفرخواست صادر شده از سوی دادستان دادگاه را تایید و تسلیم دادستان لبنان کرد. منابع رسانه ای داخل لبنان می گویند چهار عضو حزب الله متهم در این کیفرخواست متهم شده اند.

رفیق حریری در سال 2005 در انفجار مهیبی در مرکز بیروت پایتخت لبنان کشته شد.

پس از آن با تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد، دادگاهی بین المللی برای رسیدگی به این ترور تشکیل شد.

هیاتی از دادگاه بین المللی پنجشنبه با سعید میراز دادستان لبنان دیدار و متن کیفرخواست را به همراه چهار حکم بازداشت تسلیم او کرد. بنابراین دولت و دستگاه قضایی لبنان موظف هستند ظرف مدت یک ماه متهمان را بازداشت و تحویل دادگاه بین المللی بدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما با توجه به ترکیب دولت جدید لبنان که اکثریت آن در دست حزب الله و همپیمانانش است، هنوز معلوم نیست چنین اقدامی ممکن باشد. پنج ماه پیش وزرای وابسته به گروه 8 مارس متشکل از حزب الله و همپیماناش دولت سعریری نخست وزیر سابق لبنان را سرنگون کردند. دلیل این اقدام این بود که دولت پیشین لبنان خود را به دادگاه پایبند می دانست و تصمیم های آن را لازم الاجرا قلمداد می کرد. دولت فعلی اما در مرامنامه خود تنها گفته است که به معاهده های بین المللی احترام می گذارد و از پایبندی به آن ها سخنی به میان نیاورده است.

بنا به اخباری که رسانه های داخلی لبنان درز داده اند، نام چهار متهم وابسته به حزب الله در کیفر خواست دیده می شود که عبارتند از مصطفی بد الدین، سلیم عیاش، خست عیسی و اسد صابر. دادستان لبنان نیز تحویل گرفتن چهار حکم بازداشت را تایید کرده است.

در بعضی مناطق سنی نشین بیروت در پی انتشار خبر صدور کیفرخواست دادگاه حریری، به خیابان آمده و به شادی و پایکوبی پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016