سه شنبه 14 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر عبدالفتاح سلطانی بازداشت شد، بی بی سی

عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری در ایران از بازداشت همسرش، معصومه دهقان در پی احضار به دادسرای اوین برای ارائه "پاره‌ای توضیحات" خبر داد.

آقای سلطانی در گفت و گو با بی بی سی فارسی ضمن اعلام این خبر گفت:"روز شنبه ۱۱ تیرماه احضاریه‌ای از طرف شعبه دوم بازپرسی مستقر در زندان اوین برای ایشان آمد و در آن نوشته بود برای ارائه پاره‌ای توضیحات به دادسرا مراجعه کند. براساس قانون ظرف سه روز وقت داشتیم تا مراجعه کنیم. امروز (سه شنبه ۱۴ تیرماه) به همراه دو نفر دیگر از همکارانم که وکالت همسرم را تنظیم کرده‌ایم، به دادسرا مراجعه کردیم. همسرم قبل از ظهر وارد زندان اوین شد و دیگر خارج نشد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه از لحاظ قانونی نمی‌توان کسی را برای ارائه "پاره ای توضیحات" (به دادسرا) فرا خواند و باید از لحاظ قانونی دلیلی برای اتهام وجود داشته باشد تا کسی دستگیر شود، افزود:"این امر نشان می‌دهد که دلیلی برای بازداشت همسرم وجود ندارد. اما وقتی ساعت یک بعد از ظهر از ماموران پرسیدیم که تا چه زمانی باید منتظر باشیم، گفتند شما بروید بعدا خبرتان می کنیم. از آن زمان تاکنون هیچ خبری نداریم و قطعا معتقد هستیم همسرم بازداشت شده است."

آقای سلطانی با اشاره به اینکه به او اجازه همراهی با خانم دهقان به عنوان موکل او را نداده اند، افزود: "تاکنون هیچ دلیلی برای این بازداشت مطرح نکرده‌اند. البته این شیوه ای است که این زندان مدت‌ها است که به آن مبتلا است. در زندان اوین چند شعبه بازپرسی، یک دادسرا با عنوان دادسرا 'شهید مقدس' تشکیل داده‌اند که دسترسی به بازپرس و دادیار و مسئول در آنجا وجود ندارد. تنها چند سرباز دم در هستند و با تماس با مسئولان هماهنگی می‌کنند. اما به من به عنوان وکیل افرادی که وکالتشان را بر عهده دارم، اجازه ورود نمی دهند. کسی هم پاسخگو نیست."

آقای سلطانی سابقه وکالت در بسیاری از پرونده‌های حقوق بشری را دارد؛ از آن جمله پرونده‌های اکبر گنجی، زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب، هاله اسفندیاری، تنی چند از نیروهای ملی مذهبی، پرونده اعضای سندیکای شرکت واحد و تعدادی از کارکنان سازمان انرژی اتمی.

عبد الفتاح سلطانی، و کیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر ایران سال ۱۳۸۸ نیز بازداشت شده بود که پس از تحمل بیش از دو ماه حبس از جمله ۱۷ روز انفرادی از زندان آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016