شنبه 18 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان: دانشگاه برای اجرای طرح تفکيک جنسيتی آماده نيست، شبکه ايران

دانشگاه برای اجرای طرح تفکيک جنسيتی آماده نيست.اين طرح نبايد به صورتی اجرا شود که افکار عمومی نسبت به آن واکنش نشان دهد

حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه تأکيد کرد: طرح تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌های کشور بايد به صورت معقول و طبيعی اجرا شود، نه اينکه طوری باشد که افکار عمومی نسبت به آن واکنش نشان دهد.

پناهيان با اشاره به اينکه زيرساخت‌های هر طرحی قبل از اجرا بايد آماده باشد، گفت: بايد ديد آيا با اجرای اين طرح موجبات آرامش بيشتر دانشجويان فراهم می‌شود؟ آيا از درگيری‌های روحی و عاطفی جلوگيری می‌شود يا به گونه‌ای جلوه پيدا خواهد کرد که نه تنها تفکرات دانشگاهيان، بلکه افکار عمومی نيز جريحه‌دار می‌گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اجرای عجولانه چنين طرحی با شکست مواجه خواهد شد
اين استاد حوزه و دانشگاه ضمن تأکيد مجدد بر اين مسئله که تا وقتی زمينه‌های روانی بويژه برای دانشگاهيان فراهم نشود، اجرای عجولانه چنين طرحی با شکست مواجه خواهد شد، اظهار داشت: مجريان اين طرح مراقب باشند که اين کار به شيوه‌ای صورت نگيرد که بسياری از اولويت‌ها زير پا گذاشته و مستمسکی برای درگيری‌های سياسی شود و عده‌ای از اجرا يا عدم اجرای آن سوء‌استفاده کنند.

نتيجه نگاه عجولانه به چنين طرحی عدم پذيرش از سوی افکار عمومی است
استاد پناهيان نتيجه نگاه عجولانه به چنين طرحی را عدم پذيرش از سوی افکار عمومی بيان کرد و افزود: دانشگاه برای اجرای اين طرح آماده نيست و از قواعد احتمالی خبر ندارد، پس اگر اجرای اين طرح از منطق کافی برخوردار است، ضمن بيان آن بايد به اقتضائات محيط علمی نيز توجه شود، به هر روی مطلع شدن از ابعاد و استدلال‌های منطقی طرحی که برای آنهاست حق دانشگاهيان است.

وی با اشاره به اينکه بايد بدانيم که اساساً نفع تفکيک جنسيتی در محيط علمی برای چيست، بيان کرد: آيا هدف از اين طرح، بهره‌وری بيشتر دانشجويان و معطوف شدن انرژی آنان به کار علمی است، حال آن‌که در محيط‌های مختلط کار علمی به‌طور قابل‌قبولی صورت می‌گيرد.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصريح کرد: تفکيک جنسيتی به صورت مطلق ضرورتی ندارد و لزومی به اجرای فراگير و عام آن نيست، ضمن اين‌که می‌توان با روش‌های منطقی و در يک نظرسنجی علمی، غير‌هيجانی و دقيق بعضی از کلاس‌ها را به صورت تفکيک شده و با فرصت‌های يکسان برگزار کرد.

حجت‌الاسلام پناهيان در پايان ضمن تأکيد بر اينکه اختلاط هرگز مساوی فساد نيست، بيان کرد: در دانشگاه اصل بر تحصيل علم است، حال بايد ديد آيا اين طرح به رشد علمی کمک می‌کند يا خير و پس از آن در شرايط منطقی به اجرای محدود تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها اقدام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016