سه شنبه 21 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله علم‌الهدی: خواست مردم اجرای قانون تفکيک جنسيتی است، شديدترين آفت در مورد حجاب ماهواره است، فارس

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد با اشاره به وجود بعضی از مظاهر فساد در دانشگاه‌ها گفت: خواسته مردم از دولت اجرای قانون تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آيت‌الله احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حاشيه راهپيمايی عفاف و حجاب به وجود برخی از مظاهر فساد در دانشگاه‌ها به دليل اختلاط زن و مرد اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله تفکيک جنسيتی که به وسيله يک وزير غيور طرح و برنامه‌ريزی شده بود نيز يکی از خواسته‌های مهم مردم است و بايد از سوی دولت و مسئولان اجرا شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه مشهد با بيان اينکه عده زيادی از خواهران فرهيخته و تحصيل کرده توانسته‌اند با حفظ حجاب خود در سطوح بالای آموزشی، اداری و پزشکی موفقيت کسب کنند، بدحجابی در قشر زنان روشنفکر ايرانی را ميان عده‌ای کم دانست.
وی وجود دختران و زنان جوانی را که به صورت مانکن در سطح خيابان‌ها و معابر عمومی حضور دارند، همانند اعمال دوران رضاخان برای از بين بردن فرهنگ عفاف و حجاب بين خانواده‌های ايرانی دانست و افزود: اگر اکثريت خانواده‌های ايرانی بدحجابی را به عنوان يک فرهنگ بپذيرند همان بلايی به جان ما می‌افتد که رضاخان به سر ما آورده بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود برخی مدل‌های ناشايسته و دور از موازين اسلامی در فروشگاه‌های کشور اظهار داشت: از مسئولان و دولت نمی‌خواهيم که جلوی بدحجابی را بگيرند بلکه می‌خواهيم جلوی مبادی ورودی آن را بگيرند.
وی در ادامه وجود سرمايه‌هايی از سوی اشخاص برای توليد و واردات پوشاک مطابق با مدل‌های غربی به خاطر کسب سود بيشتر را تقبيح و خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی و نيز اتحاديه‌های پوشاک بايد مقابل اين حرکات را بگيرند.
امام جمعه مشهد به پخش برخی سريال‌ها، فيلم‌ها و برنامه‌ها توسط صدا و سيما انتقاد و خاطرنشان کرد: صدا و سيما از پخش برنامه‌هايی که موجب گسترش بدحجابی در جامعه می‌شود، جلوگيری کند.
علم‌الهدی شديدترين آفت در زمينه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را ماهواره دانست و افزود: برخورد قاطع کردن تنها کندن ديش‌های ماهواره از منازل مردم نيست بلکه بايد با گسترش فناوری‌های ديجيتالی مردم را از آفت‌های ماهواره مصون نگه داشت.
امام جمعه مشهد از واقعه گوهرشاد به عنوان يکی از نمادهای ايستادگی در برابر بدحجابی ياد کرد و اظهار داشت: سلطه‌گران غرب با روی کار آوردن مردی بی‌‌ريشه به نام رضاخان سعی کردند به وسيله کشف حجاب فرهنگ دينی جامعه ايران را از بين ببرند که ۷۶ سال پيش عده‌ای از مردم متدين مشهد با جمع شدن در مسجد گوهرشاد در برابر اين موضوع ايستادگی و در اين راه شهيد شدند.
وی در ادامه با اشاره به روش سلطه غرب بر کشورهای مسلمان که نه تهاجم نظامی بلکه نفوذ فرهنگ غرب ميان ملت‌های مسلمان است افزود: بزرگ‌‌‌‌‌ترين مانع در مقابل تسلط غرب فرهنگ مردم است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: تا زمانی که کسی از تمدن غرب الهام نگيرد و سنت و زندگيشان به شيوه غربی نباشد آن مردم در برابر غرب تسليم نمی‌شوند.
علم الهدی فرهنگ را بر دو شکل دانست و گفت: يکی آداب قبيله‌ای قومی افراد است که اين فرهنگ به زودی با پديدار شدن هر نوع تجددخواهی و نوگرايی تسليم می‌شود و فرهنگ جديد را می‌پذيرد اما دسته دوم فرهنگی است که ريشه در اعتقاد مردم دارد و فرهنگی را که ريشه در حيات مردم دارد، نمی‌توان برانداخت.
وی در ادامه دليل موفقيت کمال آتاتورک در ترکيه و شکست رضاخان در ايران را به گسترش بی‌‌‌حجابی در جامعه‌ و وجود اعتقاد شيعه و علاقه به اهل‌بيت عليهم السّلام دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016