پنجشنبه 30 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرضيه وفامهر در دادسرا حاضر شد، ناصر تقوايی: شمقدری مجوز "تهران من حراج" را تاييد کرد، شرق

شرق: ديروز «مرضيه وفامهر» مستندساز و بازيگر سينمای ايران در دادسرا حاضر شد و حکم بازداشتش برای انجام تحقيقات ميدانی به مدت يک‌ماه تمديد شد.

ناصر تقوايی، کارگردان مطرح سينمای ايران که بيش از ۲۰ روز است درگير بازداشت همسرش، به دليل بازی در فيلم «تهران من، حراج» است، به شرق می‌گويد: «قرار شده اطلاعات بيشتر از اعضای اصلی ساخت اين فيلم يعنی تهيه‌کننده و کارگردان دريافت شود، اما آنها هرکدام در کشوری زندگی می‌کنند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين کارگردان سينما تاکيد می‌کند: «من پيش آقای شمقدری هم رفته‌ام. ايشان در ابتدا تصور می‌کرد که فيلم مجوز ندارد، اما بعد مجوز آن پيدا شد که متعلق به سال ۱۳۸۷ است. اين فيلم در زمستان آن سال ساخته شد. گراناز موسوی، کارگردان اين فيلم قراردادهای آن را با يک شرکت ايرانی برای من فرستاده است. فيلمبردار و بازيگر ديگر فيلم با ويزای کار از استراليا به ايران آمدند و با مجوز خانه اجاره کرده بودند و با سينه موبيل تمام صحنه‌ها در تهران فيلمبرداری شده است.»

تقوايی، کارگردان نامدار سينمای ايران که خاطره فيلم‌های او همچون «ناخدا خورشيد» در ياد‌ها مانده است، با اشاره به ۱۰سال فيلم نساختن خود می‌گويد: «يک بازيگر بايد کاری که کارگردان از او می‌خواهد را انجام دهد در اين صورت بايد از اين حرفه خداحافظی کند.»

يکی ديگر از نکته‌های که تقوايی می‌گويد اين است که «اين يک فيلم سينمايی نيست تنها يک فيلم ۶۰ دقيقه‌ای بوده که برای پايان‌نامه ساخته شده است.»

تابه‌حال بارها شده که سينماگران به دادگاه رفت‌وآمد داشته‌اند از نمونه‌های آن می‌توان به بازداشت تهمينه ميلانی برای فيلم «نيمه‌پنهان» و دادگاهی شدن مسعود کيميايی برای فيلم «سربازهای جمعه» اشاره کرد.

پيگيری خبرنگار شرق برای گفت‌وگو با جواد شمقدری به نتيجه نرسيد و مديرکل نظارت و ارزشيابی عليرضا سجادپور بر اين نکته تاکيد کرد که اين فيلم مجوز ندارد اما همچنان اين سوال مطرح است که آيا اين شيوه برخورد راه‌حل درستی است؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016