سه شنبه 4 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: همه مقاطع پنجشنبه ها تعطيل شوند، تعطيلات در ايران کم است، خبرآنلاين

جامعه > چهره‌ها - رئيس جمهور اسلامی ايران اعلام کرد: تجربه ما نشان می دهد که وقتی دو تا سه ساعت از ساعات کاری در ماه رمضان کاهش می يابد بازدهی افراد در ادارات افزايش می يابد.

وی در ادامه به انتقاد برخی از افراد از ميزان تعطيلات در کشور اشاره کرد و گفت: بنابرهمين موضوع ما عده ای را مامور کرديم که گزارشی از ميزان تعطيلات کشورهای ديگر نيز تهيه کرده و مقايسه ای با تعطيلات خود داشته باشيم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد افزود: در گزارشی که از اين موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد کمترين ميزان تعطيلات متعلق به کشوری بود که هم اکنون در خليج عدن قرار داشته و با مشکلات بسياری روبرو است و پس از آن کمترين تعطيلات در ايران وجود دارد.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه تعطيلی مقطع تحصيلی ابتدايی در روز پنجشنبه کار درستی بود گفت: توصيه می کنم اين مسئله را در مقاطع ديگر تحصيلی نيز به اجرا بگذاريد.

وی همچنين گفت: برخی می گفتند دولت نهم و دهم تعطيلات زيادی را به کشور تحميل کرده است و با محاسبات غلطی آن را عاملی برای زيان ديدن کشور اعلام می کردند ولی بايد گفت مگر کار به ساعات طولانی ارتباط دارد.

رئيس جمهور ادامه داد: تجربه ما نشان می دهد که وقتی دو تا سه ساعت از ساعات کاری در ماه رمضان کاهش می يابد بازدهی افراد در ادارات افزايش می يابد.

احمدی نژاد در ادامه گفت: دستور دين اسلام است که وقت را در ۳ وقت تقسيم کنيد و تنها برای يک قسمت برای معاش فعاليت داشته باشيد و ۲ قسمت ديگر برای ساختن انسان است.

اين در حالی است که کاهش ساعت کاری ادارات دولتی در تهران سال گذشته به دليل آلودگی هوا اتفاق خوبی برای کارمندان بود و به اعتقاد بعضی ها راهی ساده برای کاستن از هزينه های جاری دستگاه های دولتی، اما اختلاف نظرها ميان دولت و مجلس و آن سوتر يکی نبودن نظرات سازمان بازرسی و ديوان عدالت اداری نه تنها مفيد بودن کاهش ساعت کار را به بحثی پر سر و صدا تبديل کرد.و در حالی که فقط ۲ روز از رای ديوان عدالت اداری مبنی بر قانونی بودن کاهش ساعت کار کارمندان دولت می گذشت، مصطفی پورمحمدی، رئيس سازمان بازرسی کل کشور بار ديگر با پافشاری بر موضع هميشگی اش اعلام کرد که سازمان بازرسی نيز همانند مجلس اين تصميم را قانونی نمی داند. پورمحمدی می گويد: "سازمان بازرسی همانند مجلس اين تصميم را قانونی نمی داند و بر همين اساس به ديوان عدالت اداری گزارشاتی را ارسال کرده، اما هيات عمومی ديوان عدالت اداری به اين نظر نرسيده است که اين موضوع مغاير با قانون است."

هم اکنون ساعت کاری ادارات در تهران از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ است که اين تغيير ساعت در کميته اضطراری آلودگی هوا به تصويب رسيده است و اگر قرار باشد در ماه رمضان يک ساعت صبح ديرتر شروع به کار کنند و عصر ها هم يک ساعت زودتر به کار خود پايان دهند عملا کارمندان از ۹ صبح تا ۱۳ کار می کنند و ساعات کاری به ۴ ساعت در روز کاهش پيدا می کند يعنی نصف ۸ ساعتی که قانون کار مشخص کرده است .

حالا رييس جمهور موافقت خود را با کاهش ساعت کار در ماه رمضان قبل از تصميم هيات وزيران اعلام کرده است و با اين حساب می توان منتظر بود تا کارمندان تنها روزی-۵۴ ساعت ماه رمضان سر کار بروند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016