جمعه 7 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سروري در نشست جمعيت رهپويان: فتنه و جريان انحرافي با ظاهر متفاوت هدف مشتركي را دنبال مي‌كنند، فارس

خبرگزاري فارس: قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اينكه فتنه و جريان انحراف در شكل متضاد هستند و يكديگر را مورد حمله قرار مي‌دهند اما روند متحد‌الشكلي دارند، گفت: تبديل اسلام به ايران، طرح موضوع اسرائيل و از بين بردن كينه و خشم ملت ايران نسبت به آمريكا در اين دو جريان مشترك است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا» پرويز سروري نماينده مردم تهران و قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در شانزدهمين نشست سياسي اين جمعيت، اظهار داشت: با توجه به نزديك شدن انتخابات سؤالات زيادي در خصوص جريان فتنه و جريان انحرافي و نسبت آنها با نظام سلطه مطرح است و احتمالاتي درباره ورود اين دو جريان به انتخابات آتي مورد توجه قرار دارد.

سروري با بيان اينكه به دليل خلق مدل حكومتي جديد توسط جمهوري اسلامي و اثبات كارآمدي آن، نظام سلطه تلاش خود را براي تسلط بر دنيا از دست رفته مي‌بيند، تصريح كرد: آنها مي‌خواستند مدل سكولاريزم و حذف دين را در عرصه اجتماعي نهادينه كنند كه با ظهور انقلاب اسلامي با مشكل مواجه شدند.

وي افزود: مدل حكومتي جمهوري اسلامي حضور دين در عرصه‌هاي مختلف به ويژه عرصه اجتماعي است از اين رو نظام سلطه با استفاده از خلق عرب در خوزستان و خلق كرد در كردستان و نيز ايجاد ناامني و كودتا سعي داشت پروژه خود را تكميل كند اما وقتي نتوانست اين كار را انجام دهد با تحميل تروريست و جنگ به ايران حمله كردند.

عضو كميسيون امنيت ملي در مجلس تصريح كرد: نظام سلطه در فضاي جديد در تلاش است با جنگ نرم حركت خود را در عرصه فرهنگ و اجتماع گسترش دهد بر همين اساس ظهور و بروز آن در فتنه 88 مشخص بود و همانگونه كه مقام معظم رهبري فرمودند نبايد فتنه را به صورت نقطه‌اي در نظر گرفت بلكه آن يك جريان پيوسته با دشمن است.

سروري بر همين مبنا تصريح كرد: در جريان اصلاحات به طور طبيعي مسير انقلاب به سمت خطرناكي گرايش يافت كه تعليق مطلق در بحث هسته‌اي و حذف شدن از نظام بين‌الملل از نتايج آن دوران بود.

وي با تاكيد بر اينكه در دوره اصلاحات مردم احساس كردند كه از مباني انقلاب فاصله مي‌گيرند، خاطرنشان كرد: آنها در دوره‌هاي بعد، انقلاب اسلامي را به مباني خود بازگرداندند، لذا دنيا با روي كار آمدن اصولگرايان شاهد انقلاب عظيم ديگري در عرصه سياسي كشور بود.

سروري ادامه داد: ‌دنيا در اين زمان احساس كرد كه سياست خارجي جمهوري اسلامي از حالت دفاعي به حالت تهاجمي تبديل شده و حرف‌هاي جديدي در عرصه‌هاي مختلف دارد.

نماينده اصولگراي مردم تهران در مجلس با اشاره به اينكه انتخابات 88 تير خلاص به نظام سلطه بود، عنوان كرد:‌ آنها تمام ظرفيت خود را به ميدان آوردند و گروه‌هاي متضاد را كنار يكديگر قرار دادند يعني سلطنت‌طلب‌ها، بهائي‌ها، منافقين، چريك‌هاي فدايي در خارج و مجمع روحانيون، سازمان مجاهدين و حزب مشاركت در داخل تلاش كردند تا كشور به شرايط پيش از انتخابات 88 باز نگردد.

قائم مقام جمعيت رهپويان تصريح كرد: بنابراين فضاي پس از انتخابات از فرصت به تهديد تبديل شد چرا كه نظام سلطه نمي‌خواست فضاي پيش از آن زمان ادامه يابد و اگر چنين مي‌شد نسخه كارآمدي از مدل مردم‌سالاري ديني به دنيا ارائه شده بود هرچند در تحولات اخير منطقه ما شاهد اين امر بوديم.

سروري يادآور شد: بنابراين نسبت نظام سلطه با جريان فتنه و جريان انحرافي بايد با دقت بررسي شود.

وي با تاكيد بر وجود همدلي و همراهي فتنه و جريان انحراف، تصريح كرد: شعار استقلال، آزادي، جمهوري ايراني شعار اين دو جريان است چرا كه آنها مي‌دانند اسلام ظرفيت بسيار بالايي را داراست.

سروري اظهار داشت: مكتب ايراني كه از سوي جريان انحرافي مطرح مي‌شود نوعي حصار‌كشي است. نظام سلطه مي‌داند اين اسلام است كه در منطقه نورانيت ايجاد كرده نه مكتب ايراني لذا سعي دارد ايران را از عقبه خود با چنين شعارهايي محروم كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* اهداف جريان انحرافي و فتنه يكسان است

اين نماينده مجلس با يادآوري شعار فتنه‌گران مبني بر «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران»، خاطرنشان كرد: جريان انحرافي نيز ملت اسرائيل و ملت ايران را مطرح مي‌كند هرچند قواره اين دو جريان متفاوت است اما هدف آنها يكسان محسوب مي‌شود.

سروري با بيان اينكه فتنه و جريان انحراف در شكل متضاد هستند و يكديگر را مورد حمله قرار مي‌دهند اما روند متحد‌الشكلي را دنبال مي‌كنند، بيان داشت: تبديل اسلام به ايران، طرح موضوع اسرائيل و از بين بردن كينه و خشم ملت ايران نسبت به آمريكا در اين دو جريان مشترك است.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: اين موضوعات بايد با دقت تعقيب شود چرا كه زلزله بزرگ قرن بيستم يعني انقلاب اسلامي مسئله اصلي نظام سلطه است و آنها چون نتوانستند از طريق حذف فيزيكي و جنگ سخت به نتيجه برسند فروپاشي از درون را پيش ‌گرفته و حرف خود را از زبان گروه‌هاي خودي مي‌زنند لذا يك عده بلند‌گوي آنها در داخل شده‌اند.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه درفضاي اختلاف و تنازع وحدت امكان‌پذير نيست، خاطرنشان كرد: جريان انحرافي معتقد بود كه فقط بايد خود را اصولگرا معرفي كرده و بقيه را از اين جرگه حذف كند تا وحدت ايجاد نشود.

سروري با بيان اينكه وحدت به معناي تحمل يكديگر است، اظهار داشت: تمام افرادي كه به گفتمان انقلاب، امام راحل، رهبري و قانون اساسي التزام دارند بايد يكديگر را تحمل كرده و به وحدت برسند تا خواسته مقام معظم رهبري در اين زمينه تحقق يابد.

* دولت آلمان از گروهك تروريستي پژاك حمايت مي‌كند

وي در ادامه اين نشست در خصوص فعاليت گروهك پژاك عنوان كرد: گروه «پ ك ك» گروهي در تركيه است كه براي بومي كردن آن با ايران پژاك را تشكيل داده‌اند و اين گروهك خبيث از ادله ما براي تبعيض قائل شدن نظام سلطه نسبت به كشورهاي مختلف است.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: فردي به نام احمدي كه شخصي فاسد در آلمان است رهبر اين گروهك محسوب مي‌شود و ما مشخصات و آدرس كامل وي را به مقامات آلماني داده‌ايم و به آنها گفتيم كه اگر به اصطلاح خواستار مبارزه با تروريسم هستيد بايد اين فرد را كه 300 نفر از مردم ايران را كشته است، دستگير كنيد.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: ما مدارك مشخصي به آنها ارايه كرديم كه ثابت مي‌كند احمدي رهبر پژاك است و پس از عمليات تروريستي خود بيانيه داده است اما دولت آلمان نه تنها هيچ اقدامي در اين رابطه نكرد بلكه با ايجاد گروه حفاظتي براي رهبر پژاك از او حمايت كرد.

وي تصريح كرد: سپاه پاسداران با طراحي دقيق توانست تمام راه‌هاي منتهي به كمينگاه آنها را شناسايي كرده و ضربات بسيار سختي به پژاك وارد كند و بسياري از آنها را به هلاكت برساند.

سروري افزود: اقدام آنها و به شهادت رساندن برخي از افراد سپاه در درگيري با نيروهاي ما اتفاق نيفتاد بلكه آنها با كارگذاري مواد انفجاري در پشت صحنه درگيري فرزندان انقلاب را به شهادت رساندند.

* گروهك پژاك همچون كموله‌ها نابود خواهد شد

وي با بيان اينكه در اين زمينه با دولت اقليم كردي صحبت كرده‌ايم، گفت: ما به آنها تاكيد كرده‌‌ايم كه با اقليم كردستان و عراق رابطه خوبي داريم و از آنها خواستيم كه به گروهك تروريستي پژاك اجازه ندهد كه از خاك آنها عليه ايران استفاده كند اما اگر اين روند ادامه يابد ما مجبوريم امنيت مرزهاي خود را حفظ كنيم.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: همانطور كه كوموله‌ها و دموكرات‌ها توسط نيروهاي انقلاب از فاز نظامي خارج شدند گروهك پژاك نيز با فعاليت‌ سپاه و وارد كردن ضربات هولناك به آنها به اين سرنوشت شوم دچار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016