شنبه 15 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: مسائل سياسی مشروطه دچار سرقت سياسی شده است، يکی از علل ايجاد مشروطه در خصوصيت فکری شيعه متبلور است، مهر

قم - خبرگزاری مهر: رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلاتی که در مسير مشروطه به وجود آمد، گفت: مسائل سياسی مشروطه دچار سرقت سياسی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی لاريجانی شامگاه جمعه در جمع فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به نزديک‌بودن سالگرد مشروطه اظهار داشت: مشروطه نشان داد که ايرانيان بيش از ۱۰۰ سال پيش برای ايجاد دموکراسی منطقی پيشرو بودند، اما برخی کشورهای منطقه اکنون به دنبال کسب حقوق اوليه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: شايد پيشروبودن ايران در مباحث دموکراسی منطقی به دليل اين است که علمای بزرگ ايران در نجف و تهران می‌دان‌دار بودند.

رئيس مجلس شورای اسلامی در مورد ايجاد مشروطه گفت: پايه‌های مشروطه به وسيله حرکتی که مراجع و علمای بزرگ در نجف و ايران انجام دادند ايجاد شد و پيوند عميقی با توده‌های مردم پيدا کرد.

لاريجانی بيان داشت: علت ديگر ايجاد مشروطه بايد در خصوصيت فکر شيعی متبلور باشد، که شيعيان با جديت به دنبال حق و حقوق خودشان هستند و به فکر آزاد و حقوق اوليه انسانی معتقدند.

وی ادامه داد: هر چند که مسائل سياسی مشروطه دچار سرقت سياسی شده و مشکلاتی در آن به وجود آمد و نتوانست بلوغ پيدا کند اما امام بزرگوار ما آن را پيگيری کردند و پايه‌هايی بنا گذاشتند که مشکلات سبقه‌های سياسی آن محقق نشود.


جمهوری اسلامی به بلوغ سياسی رسيده است

رئيس مجلس شورای اسلامی رسيدن به بلوغ سياسی را يکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ايران برشمرد و تاکيد کرد: بزرگان ما با وجود اينکه با مشکلات درونی و بيرونی عديده‌ای مواجه بوده و هستند اما پيگيری جامعه‌ای متوازن، آزاد و فکور همواره بعد از انقلاب اسلامی در اين کشور وجود داشته و دارد.

وی افزود: با وجود اينکه ۳۲ سال از پيروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد دشمنان جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف می‌خواهند مانع حرکت‌های سازنده ملت ايران شوند، اما ملت ما همواره پيروز خواهند بود زيرا هميشه مصمم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016