شنبه 15 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه تظاهرات بحرينی‌ها عليه نظام پادشاهی، ايلنا

صدها بحرينی در نقاط مختلف اين کشور با برگزاری تظاهرات و راهپيمايی خواستار اصلاحات سياسی و اصلاح قانون اساسی شدند.


ايلنا: مخالفان نظام پادشاهی بحرين در نقاط مختلف اين کشور تظاهرات گسترده برگزار کردند.
به گزارش ايلنا به نقل از الجزيره، روز گذشته و پس از نماز جمعه صدها بحرينی در نقاط مختلف اين کشور با برگزاری تظاهرات و راهپيمايی خواستار اصلاحات سياسی و اصلاح قانون اساسی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پليس و نيروهای امنيتی بحرين که برای جلوگيری از هر گونه تجمعی در مناطق مختلف مستقر شده بود به تظاهرکنندگان با گاز اشک‌آور حمله کرد.
يکی از منابع مخالفان در اين مورد گفت: «در بيشتر روستاهايی که شاهد تظاهرات بود پليس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد و در نتيجه آن ده‌ها نفر دچار خفگی شدند.»
در روستای «الدير» در شرق شهر «المحرق»، ده‌ها جوان پس از حمله نيروهای امنيتی به تظاهرات آرام آنها اقدام به قطع راه‌های ورودی به روستا کردند. همچنين آنان با نيروهای امنيتی درگير شدند؛ اين درگيری چندين ساعت طول کشيد.
در جزيره «سترة» واقع در جنوب منامه پايتخت بحرين، نيز تظاهرکنندگان شعارهايی عليه نظام حاکم سر داده و خواستار آزادی مخالفان زندانی شدند. تظاهرکنندگان همچنين خواستار برکناری «خليفه بن سلمان آل خليفه» نخست‌وزير کنونی شدند.
در منطقه «العکر» در جنوب منامه نيز تظاهراتی برگزار شد که پليس برای متفرق کردن آنها از گلوله‌های تفنگ‌های شکاری و گاز اشک‌آور استفاده کرد. شاهدان عينی در تماس تلفنی با الجزيره گفتند که در اثر تيراندازی پليس تعدادی از تظاهرکنندگان زخمی شدند.
در روستاهای استان «الشمالیة» نيز تظاهرات پراکنده‌ای برگزار شد که نيروهای امنيتی با استفاده از گلوله‌های پلاستيکی و گاز اشک‌آور تظاهرکنندگان را متفرق کرد.
در همين حال «جمعيت الوفاق» مخالف حکومت بحرين، يک بار ديگر درخواست‌های خود را برای اصلاح مراکز انتخاباتی، دولت و مجلس منتخب با تمام اختيارات تکرار کرد.
«عبدالجليل خليل» رئيس فراکسيون الوفاق در تجمع بزرگ هواداران الوفاق در منطقه «کرزکان» در غرب پايتخت گفت: «برخی می‌خواهند مسئله درخواست‌ها را مسئله قومی مذهبی کنند و يا مسئله بحرين را اختلاف بين شيعه و سنی نشان دهند.»
وی افزود: «تغييرات، خواست همه مردم بحرين چه سنی و چه شيعه است. ما خواستار خودمختاری يا منافع مربوط به شيعيان نيستيم. تظاهرات‌هايی که برگزار شده در ادامه مبارزات ملت بحرين بوده است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016