دوشنبه 17 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهمنی، رييس کل بانک مرکزی: نياز باشد ۶۰۰ باب از ۷۰۰ صرافی را می‌بنديم، ايسنا

* بستن چندين هزار موسسه کار آسانی نبود

رييس کل بانک مرکزی گفت: انحصار طلا و ارز در دست بانک مرکزی است و ورود آن به کشور بدون هماهنگی با ما قاچاق محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بيمه ايسنا اظهار کرد: بانک مرکزی با قاچاقچيان شمش طلا در کشور به شدت برخورد می‌کند و هيچ شخص، سازمان يا نهادی حق ندارد بدون آگاهی و اطلاع بانک مرکزی طلا و ارز از کشور خارج يا وارد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره اقدام بانک مرکزی برای مقابله با دلالان بازار اظهار کرد: عده‌ای تلاش می کنند تا اقدامات بانک مرکزی را زير سوال ببرند اما اقدامات و تلاش‌هايی که در طول چند سال اخير برای جلوگيری از فعاليت دلالان در بازار صورت داديم بر کسی پوشيده نيست. در تمام کشورها دزد هست و اگر نبود پليس هم نبود بنابراين تخلف هميشه يک قدم جلوتر از پليس است و تا تخلفی نشود نمی توان به سراغش رفت.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوييم که تخلف نيست بلکه هست و حتما هم با آن برخورد می‌کنيم اما برنامه ما همواره جلوگيری و برخورد با قانون شکنان بوده و اگر اين کار را نمی‌کرديم اکنون نرخ ارز به هزار و ۱۲۰ تومان نمی‌رسيد چنانچه بستن چندين هزار موسسه مالی و اعتباری کار ساده و آسانی نبود.

رييس کل بانک مرکزی همچنين در مورد نصب نرم‌افزارهای کنترل عمليات صرافی‌ها گفت: با نصب نرم‌افزارهای مذکور هر عملياتی که در صرافی‌ها انجام گيرد، ثبت می‌شود، همان‌طور که ۳۰ صرافی را بستيم نياز باشد صرافی‌های بيشتری را می‌بنديم حتی اگر ايجاب کند ۶۰۰ صرافی از ۷۰۰ صرافی را هم می‌بنيديم.

بهمنی افزود: در حال حاضر با نصب نرم‌افزار در صرافی‌ها هرگونه عمليات در صرافی‌ها را رصد می کنيم هرچند منکر فعاليت‌های پنهانی نيستيم ولی اطمينان می‌دهيم که واحدهای متخلف را به مرور شناسايی و با آنها برخورد می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016