دوشنبه 17 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات حادثه جديد در صنايع پتروشيمی عسلويه، آغاز تخليه کارکنان از منطقه خطر، مهر

به دليل پار‌گی يکی از مخازن آمونياک مجتمع پتروشيمی پرديس تخليه کارکنان برخی از واحدهای پتروشيمی منطقه عسلويه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۵:۳۰ دقيقه بامداد امروز ۱۷ مرداد ماه به علت پاره گی يکی از مخازن ذخيره سازی آمونياک فاز اول مجتمع پتروشيمی پرديس حالت آماده باش کامل در منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس (عسلويه) اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس، به منظور جلوگيری از هر گونه حوادث احتمالی تخليه کارکنان مجتمع پتروشيمی زاگرس، پرديس يک و دو در اين منطقه صنعتی آغاز شده، ضن اينکه و با حضور تيم های امداد، آتش نشانی، فنی و پشتيبانی تخليه مخازن آمونياک شروع شده است.

پيگيری خبرنگار مهر نشان می دهد که افزايش فشار مخازن آمونياک به دليل بالا بودن دمای آمونياک تزريق شده به مخازن منجر به پاره گی حدود ۳ سانتی متری مخازن اين مجتمع پتروشيمی شده است.

قدرت الله نصيری در گفتگو با مهر با بيان اينکه تاکنون اين حادثه هيچ گونه تلفات جانی به همراه نداشته است، گفت: در حال حاضر با حضور تيمهای فنی، عملياتی و امدادی تخليه مخازن آمونياک برای هدايت به خط توليد اوره آغاز شده است.

مدير کل بهداشت، ايمنی و محيط زيست شرکت ملی صنايع پتروشيمی با اعلام اينکه هم اکنون با اعلام حالت آماده باش تمامی شرايط تحت کنترل قرار دارد، تاکيد کرد: با تشکيل کميته بحران در سطح منطقه و با تخليه مخازن آمونياک اين حادثه به طور کنترل شده مديريت خواهد شد.

اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه به منظور پيشگيری از هر گونه حادثه جانی تخليه نيروی انسانی برخی از مجتمع های پتروشيمی همجوار آغاز شده است، بيان کرد: پيش بينی می شود تا چند ساعت آينده اين مشکل به طور کامل مرتفع شود.

۱۳ مرداد ماه سال گذشته هم به دليل آتش سوزی و انفجار در مجتمع پتروشيمی پرديس حداقل ۶ نفر از کارکنان شاغل در اين واحد کشته و يا دچار سوختگی شديد شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016