پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس باشگاه ملی مطبوعات آمريکا: دستگيری کوهيارگودرزی و مادرش سيلی به صورت جامعه جهانی است، کمپين بين المللی حقوق بشر

به دنبال انتشار خبر دستگيری کوهيارگودرزی و مادر وی پروين مخترع يکی از افراد نزديک به پرونده و دوستان وی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران توضيحاتی در اين زمينه ارائه کرد. او در باره زمان دستگيری اين فعال حقوق بشر گفت: « دوستان کوهيار تا صبح يکشنبه نهم مرداد از او خبر دارند. در حقيقت اخرين خبری که ازاو وجود دارد مربوط به صبح يکشنبه بوده است. عصر همان روز با يکی ديگر از دوستانش قرارملاقات داشته که سر قرارحاضر نشده است. لذا از صبح روز يکشنبه نهم مرداد که در منزل شخصی اش در خيابان جمالزاده تهران بوده ، هيچ خبری از کوهيار نداريم. کوهيار ناپديد شده. مادر کوهيار هم صبح روز بعد يعنی دوشنبه دهم مرداد در منزل مسکونی اش در شهر کرمان بازداشت شده است. وی هم اکنون در زندان مرکزی شهر کرمان زندانی است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين درحالی است که امروز چهارشنبه رييس نشنال پرس کلاب (باشگاه ملی مطبوعات) در آمريکا، که سال پيش جايزه ای را برای اين فعال حقوق بشر در غياب وی در نظر گرفته بود، با انتشار بيانيه ای نگرانی و ناراحتی خود را از دستگيری اين فعال حقوق بشرو مادر وی ابراز کرد (لينک) مارک همريک در اين بيانيه گفته است که دستگيری کوهيار گودرزی و مادرش سيلی به گوش جامعه بين المللی است.» وی همچنين از دولت ايران خواسته است که اين فعال حقوق بشر و مادرش و روزنامه نگاران و ديگری کسانی را که بدون اينکه از دسترسی به ابتدايی ترين حقوقشان بهره مند باشند مورد بدرفتاری قرارگرفته اند را آزاد کند.

اين منبع نزديک به خانواده آقای گودرزی به کمپين در خصوص اينکه آيا او هيچ تماسی با نزديکان خود گرفته يا نه گفت: « کوهيار هيچ تماسی نداشته و اساسا معلوم نيست که در چه وضعيتی قرار دارد. ما نگرانيم که خدای نکرده بلايی به سرش اورده باشند….مادر کوهيار خانم پروين مخترع هيچ فعاليت سياسی يا حقوق بشری نداشته اند. و به همين خاطر بازداشت ايشان خيلی سوال برانگيز است. ايشان از بند نشوان زندان مرکزی کرمان تماس گرفته است و تنها توانسته بگويد که همراه قاچاقچی ها و قاتلين نگهداری ميشود. اينکه چرا باشداشت شده است برای همه مبهم است. احتمالا بازداشت وی با هدف جلوگيری از اطلاعرسانی در مورد وضعيت کوهيار بوده و همچنين فشار بر کوهيار بوده است.»

منبع ياد شده در خصوص وضعيت حقوقی پرونده آقای گودرزی به کمپين گفت: « کوهيار سال ۸۸ در حاليکه عازم شهر قم برای شرکت در مراسم مرحوم ايت الله منتظری بود بازداشت و به يک سال حبس محکوم شد و دوران محکوميتش را در زندان های اوين و رجايی شهر ( گوهر دشت کرج ) گذراند و آزاد شد. اما هم اکنون هيچ نهاد قضايی مسئوليت بازداشت احتمالی وی را به عهده نگرفته است و به دوستان و بستگان وی گفته اند که از طريق کلانتری محل اعلام مفقود شدن و ادم ربايی بکنند. هيچ دستو قضايی جديدی برای بازداشت کوهيار در پرونده قضايی اش وجود ندارد.»

وی در خصوص نگرانی های موجود با توجه به اطلاعات ياد شده درباره وضعيت سلامت کوهيارگودرزی افزود> « با توجه به بازداشت مادر کوهيار که تنها فاميل درجه يک وی ميباشد ، عملا هيچ پاسخگويی به دوستان و بستگان درجه دو وی تا کنون نشده است. دوستان وی از يک سو نگرانند که بلايی سر وی امده باشد و يا اينکه برای اعتراف گيری تحت فشار باشد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016