یکشنبه 30 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: دو تبعه آمريکايی به هشت سال حبس محکوم شدند، ايسنا

عامل شهادت علی‌محمدی سه‌شنبه محاکمه می‌شود
پرونده ۱۵ متهم مرتبط با اسرائيل به‌زودی به دادگاه می‌رود

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تشريح آخرين وضعيت مهمترين پرونده‌های قضايی روز از محکوميت دو تبعه آمريکايی به ۸ سال حبس، محاکمه عامل شهادت مسعود علی‌محمدی در روز اول شهريورماه و همچنين ارسال پرونده ۱۵ متهم مرتبط با شبکه جاسوسی اسرائيل به دادگاه در آينده‌ای نزديک خبر داد.


هر يک از دو تبعه آمريکايی به اتهام ورود غير مجاز و جاسوسی به ۸ سال حبس محکوم شدند

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ عباس جعفری دولت‌آبادی صبح يکشنبه در نشستی با خبرنگاران در خصوص رای صادره از سوی دادگاه انقلاب برای دو تبعه آمريکايی تصريح کرد:‌ رای دادگاه صادر و به متهمان ابلاغ شد. هر کدام به هشت سال حبس محکوم شده‌اند که می‌توانند طبق قانون به رای دادگاه اعتراض کنند. پرونده سارا شورد نيز در دادگاه مفتوح است؛ البته وی گفته که در ايران حاضر نخواهد شد ولی محاکمه او از نظر ما بلامانع است و می‌توان وی را غيابی محاکمه کرد.

وی اتهام اين دو تبعه آمريکايی را ورود غير مجاز و جاسوسی عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عامل ترور شهيد علی‌محمدی سه‌شنبه محاکمه می‌شود

دادستان تهران همچنين از برگزاری دادگاه عامل ترور شهيد مسعود علی‌محمدی در روز سه‌شنبه ـ اول شهريورماه ـ خبر داد و تصريح کرد: متهم اصلی اين پرونده علی جمالی فشی است که پس از انجام ترور دستگير شد و تحقيقات مفصلی از وی صورت گرفت.

جعفری دولت‌آبادی اضافه کرد: اين متهم چهار عنوان اتهامی دارد که مهمترين آنها محاربه از طريق ترور است.

وی اظهار کرد: اين متهم با سفر به اسرائيل و همچنين شرکت در دوره‌های موساد آموزش‌های زيادی ديده بود که بر اساس اظهارات خودش ۱۲۰ هزار دلار به وی پرداخته بودند.

وی در مورد نحوه اقدام جمالی فشی خاطرنشان کرد: اين متهم يک نوبت موتور را به محل برده اما به دليل اينکه شرايط مناسب نبوده اين کار را انجام نداده است. او در نوبت دوم موتور را به محل وقوع برده و با اقدام خود موجب شهادت مسعود علی‌محمدی شده است.

دادستان تهران تاکيد کرد: جلسه روز سه‌شنبه در حقيقت محاکمه متهم اصلی اين پرونده و در راستای نشان دادن دست‌های پنهان و آشکار رژيم صهيونيستی در ترور دانشمندان هسته‌ای ماست.


پرونده ۱۵ متهم مرتبط با شبکه جاسوسی اسرائيل ظرف ۱۰ روز آينده به دادگاه می‌رود

جعفری دولت‌آبادی يادآور شد: در کنار اين پرونده، پرونده ديگری نيز در هفته‌های آينده به دادگاه ارسال خواهد شد که حداقل ۱۵ متهم مرتبط با شبکه جاسوسی اسرائيل دارد. از اين متهمان نيز تحقيقات بسيار گسترده‌ای صورت گرفته و ان‌شاالله ظرف ۱۰ روز آينده اين پرونده نيز به دادگاه ارسال می‌شود.

وی گفت: اين ۱۵ نفر از افراد فريب‌خورده هستند که برخی آموزش ديده‌اند و برخی نيز از طريق ديگران وارد شده‌اند.

دادستان تهران تصريح کرد: يکی از علل ارسال جداگانه پرونده عامل ترور شهيد علی‌محمدی به دادگاه اين بود که اتهام و کيفرخواست صادره با عنوان محاربه است. پرونده باقی متهمان نيز به دادگاه ارسال خواهد شد و تشخيص علنی يا غيرعلنی بودن جلسه رسيدگی بر عهده قاضی رسيدگی‌کننده به پرونده است که اگر علنی برگزار شود رسانه‌ها می توانند در جلسه دادگاه حضور داشته باشند.


نوبت دوم تحقيقات در پرونده ضميمه روزنامه ايران شروع شده است

دادستان تهران در خصوص آخرين وضعيت پرونده ضميمه روزنامه ايران نيز خاطرنشان کرد: همانطور که پيش از اين اعلام شد دادستانی در اين رابطه اعلام جرم کرده بود. تحقيقات آغاز شده و اميدواريم پس از تکميل تحقيقات اتخاذ تصميم شود. پرونده به جديت ادامه دارد و از نظر ما نوبت دوم تحقيقات شروع شده و اميدواريم به زودی اعلام نظر شود.

خبرنگار ديگری با نشان دادن تيتر يکی از روزنامه ها مبنی بر اينکه «هر کس مشايی را بکشد من پولش را می‌دهم» از دادستان خواستار توضيح شد که وی پاسخ داد: در اين رابطه بايد بررسی بيشتری صورت گيرد و اگر از جنبه خصوصی اعلام جرم شود قابل بررسی است.

يکی ديگر از خبرنگاران از دادستان تهران در خصوص پرونده طلبه خليلی سوال کرد که وی پاسخ داد:‌ وزير بهداشت در مصاحبه‌ای اعلام کردند که برخی اقدامات آن گونه که مطبوعات اعلام کردند نبوده است؛ البته خود آنها برخی اقدامات از جمله محروميت برخی افراد و جابه‌جايی برخی ديگر را انجام داده‌اند. دادستانی زمانی کاری را جرم اعلام می‌کند که مقدمات اعلام جرم فراهم شود، از جمله تعمدی برای عدم پذيرش بيمار.


گزارشی مبنی بر عمدی بودن عدم پذيرش «خليلی» در بيمارستان دريافت نکرده‌ايم

وی يادآور شد:‌ آنچه که از مصاحبه وزير بهداشت خواندم و همچنين بر اساس گزارشات دادسرای جرايم پزشکی تا اين لحظه چيزی در مورد تعمدی بودن به ما نرسيده است.


پرونده فرد اهانت‌کننده به فائزه هاشمی آماده ارسال به دادگاه است

وی همچنين در مورد پرونده فرد اهانت‌کننده به فائزه هاشمی اعلام کرد:‌ کيفرخواست اين متهم صادر شده و پرونده آماده ارسال به دادگاه است.


رای ۱۰۰ صفحه‌ای متهم پرونده انرژی‌درمانی صادر شده است

دادستان انقلاب تهران همچنين اظهار کرد:‌ رای متهم پرونده معروف به انرژی‌درمانی صادر شده اما به دليل اينکه قطعيت پيدا نکرده نمی‌توانيم آن را اعلام کنيم. اين پرونده منجر به صدور رای ۱۰۰ صفحه‌ای شده است.

جعفری دولت‌آبادی گفت: کسانی در حوزه انرژی‌درمانی اين موضوع را پيگيری می‌کردند تا به نتيجه برسد؛ البته متهم در محاکمات شرکت نکرد ولی وکيل وی حضور داشت. رای پرونده نيز به دليل عدم قطعيت قابل اعلام نيست.


پرونده عرفان حلقه کيهانی در نوبت رسيدگی قرار گرفت


وی در ادامه اظهار کرد:‌ پرونده معروف به عرفان حلقه کيهانی به دادگاه ارسال شده و در نوبت محاکمه است.


متهمان جريانات خاص به‌زودی محاکمه می‌شوند

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: چهار فقره پرونده مربوط به جريانات خاص به دادگاه ارسال شده و اميدواريم محاکمه متهمان آغاز شود. صحبت‌هايی گفته می‌شود مبنی بر اينکه اين دستگيری‌ها سرانجام نداشته که ما اعلام می‌کنيم محاکمه به زودی آغاز می‌شود.

خبرنگاری از دادستان تهران خواستار ارائه آماری برای رسيدگی به پرونده‌های جمع‌آوری ماهواره‌ها شد که وی پاسخ داد:‌ رقم دقيقی ندارم. روزانه پرونده‌هايی در دادسرا تشکيل می‌شود و برخی نيز به دادگاه رفته و اتخاذ تصميم می‌شود. يکی از کارهای جاری دادسرای رسانه رسيدگی به پرونده‌های ماهواره است.


چهار نفر از اشرار با رای دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده‌اند

وی همچنين خاطرنشان کرد:‌ پرونده چهار نفر از اشرار به دادگاه انقلاب ارسال شده و برای آنان حکم اعدام صادر شده است که اکنون نمی توانم اسامی آنان را اعلام کنم.


چهار شرور مهاجم به خودروهای مردم در شرق تهران دستگير شدند

دادستان تهران با اشاره به حمله چند شرور به خودرو‌های مردم در شرق تهران گفت:‌ چهار متهم در اين رابطه دستگير شده‌اند.

وی همچنين با اشاره به مجروح کردن يک نفر به دليل امر به معروف در غرب تهران يادآور شد: هنوز متهم دستگير نشده است و از پليس می‌خواهيم که با اين‌گونه جرايم هرچه سريعتر برخورد کند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: دادستانی دستورالعملی را در ۱۵ بند در خصوص رسيدگی به پرونده اشرار صادر کرده است.


احکام قطعی پرونده‌های زمين‌خواری در غرب تهران پس از ماه رمضان اجرا می‌شود

خبرنگاری از دادستان تهران در خصوص رسيدگی به پرونده‌های زمين‌خواری سوال کرد که وی پاسخ داد: بعد از ماه رمضان ان‌شاالله در منطقه غرب تهران احکامی که قطعيت يافته اجرا می‌شود.

به گزارش ايسنا از دادستان تهران در خصوص پرونده پل مديريت سوال شد که وی پاسخ داد: اين پرونده در دادگاه است.


اميدواريم پرونده ملک‌زاده هر چه زودتر تعيين تکليف شود

جعفری دولت‌آبادی همچنين در خصوص پرونده ملک‌زاده خاطرنشان کرد:‌ تحقيقات از وی ادامه دارد و اين پرونده از جمله پرونده‌هايی است که اميدواريم هرچه زودتر تعيين تکليف شود.


ملک‌زاده در انفرادی نيست

خبرنگاری از دادستان سوال کرد که آيا ملک‌زاده در انفرادی به سر می‌برد که دادستان پاسخ داد: وی در انفرادی نيست.

جعفری دولت آبادی در خصوص يک پرونده‌ همسرکشی نيز اظهار کرد: متهم به دليل وضعيت جسمانی نامساعد در بيمارستان به سر می‌برد و تحقيقات به محض بهبود وی آغاز خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016