یکشنبه 30 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی قوه قضاييه: دو تبعه آمريکايی در مجموع به ۱۶ سال حبس محکوم شدند، پرونده سارا شورد مفتوح است، ايرنا

تهران - سخنگوی قوه قضاييه درباره پرونده دو آمريکايی متهم به جاسوسی گفت: اين دو نفر در مجموع به ۱۶ سال حبس محکوم شدند و ختم رسيدگی به پرونده آنها اعلام شد اما پرونده 'سارا شورد' ديگر آمريکايی متهم به جاسوسی، همچنان مفتوح است.

حجت الاسلام و المسلمين 'غلامحسين محسنی اژه ای' روز يکشنبه به خبرنگار اجتماعی ايرنا گفت: اين دو تبعه آمريکايی به اتهام ورود غيرمجاز به خاک جمهوری اسلامی ايران هر يک به ۳ سال حبس محکوم شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان کل کشور تاکيد کرد: همچنين با حکم صادره، اين دو نفر به اتهام جاسوسی به نفع سرويس اطلاعاتی آمريکا هر يک به ۵ سال حبس محکوم شده اند.
سخنگوی قوه قضاييه گفت: پرونده در خصوص متهم سوم اين پرونده'سارا شورد' همچنان مفتوح است.
محسنی اژه ای افزود: حکم صادره به متهمان و وکيل مدافع آنها ابلاغ شده و ظرف مدت ۲۰ روز در دادگاه تجديد نظر قابل رسيدگی و اعتراض است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، ' عباس جعفری دولت آبادی' دادستان عمومی و انقلاب تهران نيز روز يکشنبه درباره صدور آرا برای دو آمريکايی متهم به جاسوسی از سوی دادگاه انقلاب گفت: هر يک از متهمان به هشت سال حبس محکوم شدند و رای دادگاه به متهمان ابلاغ شده است .
وی تصريح کرد: بر اساس قانون، متهمان می توانند ظرف ۲۰ روز از زمان صدور رای به رای صادره اعتراض کنند و در غير اينصورت حکم، نهايی تلقی می شود.
وی همچنين درباره 'سارا شورد' يکی ديگر از متهمان آمريکايی که شهريور ماه سال گذشته به قيد وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد شد، گفت: پرونده اين متهم همچنان مفتوح است و به آن رسيدگی خواهد شد .
دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: درست است که خانم شورد اظهار کرده است در دادگاه حاضر نمی شود اما مقررات ايران نشانگر آن است که محاکمه او بلا مانع است و به طور غيابی محاکمه می شود.
دادستان عمومی و انقلاب تهران اتهامات متهمان آمريکای را ورود غيرمجاز و جاسوسی اعلام کرد و گفت: اتهامات صادر شده در کيفر خواست، در دادگاه انقلاب نيز ثابت شده است .
به گزارش ايرنا، سه تبعه آمريکايی به نام های 'سارا شورد'، 'شين بائر' و 'جاش فتال' به دليل ورود غيرقانونی به خاک ايران در مرداد ماه سال ۱۳۸۸دستگير شدند.
اين افراد علاوه بر ورود غيرقانونی به خاک جمهوری اسلامی ايران، متهم به جاسوسی بودند که به گفته دادستان تهران، اين اتهامات در دادگاه انقلاب نيز اثبات شده است.
نخستين جلسه رسيدگی به اتهامات اين سه آمريکايی ۱۷ بهمن ماه سال گذشته بصورت غيرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه عمومی و انقلاب تهران و به رياست قاضی صلواتی برگزار شد.
'سارا شورد' يکی از اين متهمان، ۲۳ شهريور ماه سال گذشته با قرار وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد شد و به ايالات متحده آمريکا بازگشت. وی در جلسات دادگاه حضور نيافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016