دوشنبه 31 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکيد وزير اطلاعات بر "جاسوس بودن" سه آمريکايی بازداشت شده در ايران، ايرنا

تهران- وزير اطلاعات با تاکيد بر اينکه تبعه‌های آمريکايی بازداشت شده در ايران با برنامه ريزی وارد کشور شده بودند، تصريح کرد که اين افراد جاسوس هستند .

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين 'حيدر مصلحی' يکشنبه پس از پايان جلسه هيات دولت ، اين مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حکم دو آمريکايی بازداشت شده در ايران و فضاسازی رسانه‌های غربی در اين خصوص بيان کرد.
وی افزود: اين احکام از سوی دستگاه قضايی و بر اساس قوانين و ضوابط صادر شده است و نمی‌توان در دستگاه قضا دخالت کرد.
وزير اطلاعات اضافه کرد: اما اينکه اين افراد چه وضعيتی داشته؛ جاسوس يا کوهنورد بوده اند، مربوط به دستگاه اطلاعاتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصلحی ادامه داد: به عنوان دستگاه اطلاعاتی، در بررسی‌ها، صحبت‌ها و بازجويی هايی که از آمريکايی های دستگير شده داشتيم، برای ما به خوبی روشن است که اين افراد مسووليت‌هايی داشته‌اند.
وی تاکيد کرد: به خوبی روشن است که اين افراد ماموريت داشتند.
وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به اينکه بر اساس اخبار و اطلاعات موجود، سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا ( سيا ) و سرويس های اطلاعاتی مختلف در اطراف ايران فعاليت می کنند، گفت: ما به فعاليت‌های آنها اشراف داشته و اقدامات آنان را رصد می کنيم و اينگونه نيست که اطلاعی از فعاليت های آنها نداشته باشيم که البته در مقابل آن، اقداماتی نيز انجام می‌دهيم.
مصلحی يادآور شد: چندی پيش در داخل کشور دو نفر خارجی را دستگير کرديم که با صرف مبالغ هنگفت دلار، در حال برنامه ريزی برای فعال کردن شبکه های اجتماعی در داخل ايران بودند.
وی با اشاره به اينکه رسانه‌های استکباری برای رسيدن به اهداف خود فضاسازی می کنند، اظهار داشت: آنان پس از متحمل شدن ضربه سنگين و صادر شدن حکم دستگاه قضايی که دستگاهی مستقل است، به دنبال فضاسازی به نفع خود هستند.

**ضربات وزارت اطلاعات به شبکه های مجازی دين ستيز ادامه خواهد يافت
وزير اطلاعات با اشاره به انهدام يک شبکه دين‌ستيز در فضای مجازی اينترنت گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) به اقدامات خود عليه اين گونه شبکه ها ادامه خواهند داد.
مصلحی افزود: شبکه دين ستيز منهدم شده ، توسط استکبار طراحی شده بود.
وی درباره گردانندگان اين مجموعه دين ستيز اظهار داشت : حدود سه نفر از گردانندگان اين مجموعه دارای تحصيلات در سطح دکترا بوده که با کمال تاسف هيچ اطلاعی از مسايل دينی نداشتند و تحت تاثير مستکبران قرار گرفته و در خارج از کشور فعاليت می کردند.
وزير اطلاعات با بيان اينکه اين چند نفر به ايجاد شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با دين اقدام کرده بودند، مورد ضربه قرار گرفتند، اضافه کرد: در گام اول يک جمع ۲۸ نفری از آنان در سراسر کشور دستگير شدند.
وی ادامه داد: در کل مردم به دليل تدين، استقبالی از اين شبکه دين ستيز نداشته اند، اما آنها توانسته بودند برخی افرادی را که اطلاعات کمی از دين داشته و آشنايی خوبی با دين نداشتند ، با خود همراه کنند.
مصلحی با بيان اينکه لازم است نکته ای را در اين خصوص ذکر کند، افزود: چنين اتفاقاتی تکليف دستگاه‌های فرهنگی را بسيار سنگين می کند و بايد مردم بويژه نسل جوان را با مسايل دينی آشنا کنند تا اينطور نشود که افرادی به دليل ناآگاهی و بی اطلاعی از مسايل دينی جذب اين مجموعه ها شوند و دشمن بتواند از آنها در راستای اهداف پليد خود سوءاستفاده کند.
وزير اطلاعات توضيح داد: گردانندگان اين شبکه بيشتر به دنبال انحراف در بين جوانان و جدا کردن آنان از مسايل دينی بودند و حرکت هايشان بيشتر در اين مسير بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016