سه شنبه 1 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سيف الاسلام فرزند قذافی در خيابان های طرابلس ظاهر شد، العربيه

منابع خبری بامداد روز سه شنبه ۲۳ – ۸ – ۲۰۱۱ يک فيلم ويديويی ازظهور سيف الاسلام فرزند معمرقذافی در خيابان های طرابلس منتشرکرده اند.

اين در حالی است که شورای ملی انتقالی ليبی پيش از اين اعلام کرده بود سيف الاسلام به همراه دو تن ديگر از برادرانش محمد والساعدی بازداشت شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فيلم ويديويی ، سيف الاسلام قذافی را به همراه تعدادی از خبرنگاران و هواداران رژيم ليبی در يکی از مناطق طرابلس نشان می دهد.

او به آنها گفت :" طی اين روزها ناتو وکشورهای غربی پيچيده ترين پارزيت های الکترونيکی را بر روی وسايل ارتباطی ما بکار بردند به همين دليل نتوانستم به موقع اظهارات کسانی که اعلام کرده بودند مرا دستگير کرده اند را تکذيب کنم."

او در حالی که سوار يک خودروی سفيد رنگ می شد از خبرنگاران خواست وی را همراهی کنند تا آنها را به مناطقی که اعلام شده است به دست مخالفان افتاده ببرد.
وی همچنين دادگاه بين المللی را که اعلام کرده بود او را به اتهام جنايت عليه بشريت محاکمه می کند به سخره گرفت.

سيف الاسلام همچنين گفت :" پدرم در سلامت به سر می برد وهمچنان در طرابلس است."

***

سيف الاسلام فرزند قدافی اعلام کرد پدرش سالم است و همچنان در طرابلس به سر می برد و کنترل نظام در دست آنهاست.

منابع مطلع بامداد سه شنبه ۲۳ – ۸ – ۲۰۱۱ در گفتگو با العربيه صحت فيلم ويديويی که سيف الاسلام را در خيابان های طرابلس نشان می داد، تاييد کردند.

فرزند قذافی در حالی که شورای انتقالی اعلام کرده بود به همراه دو تن ديگر از برادرانش محمد و الساعدی بازداشت شده است ناگهان در يکی از خيابان های پايتخت ظاهرشد و اظهارات رهبران انقلابيون را تکذيب کرد.

خبرنگاران " خبرگزاری فرانسه " ، " رويترز " ، " سی ان ان " و " بی بی سی " تاکيد کردند سيف الاسلام را در هتل " ريکسس " در طرابلس ملاقات کردند.

او به خبرنگاران گفت :" طرابلس تحت کنترل ماست، دنيا بداند همه چيز در طرابلس به خوبی پيش می رود."

او افزود :" غرب تکنولوژی پيشرفته ای دارد. آنها بر دستگاه های ارتباطی پارازيت انداختند و برای مردم ليبی پيام های مختلف فرستادند. اين يک جنگ الکترونيک برای ايجاد هرج و مرج و ترساندن مردم است."

وی گفت :" آنها از زمين و دريا گروهک ها را به طرابلس فرستادند تا به خرابکاری بپردازند."

او خطاب به خبرنگاران گفت " شما ديديد که چگونه ملت ليبی به شکل کامل برای برخورد با خرابکاران به پا خواست."

سيف الاسلام گفت :" من اينجا هستم تا شايعه ها را تکذيب کنم."

اين در حالی است که اوکامبو دادستان دادگاه جنايی شب دوشنبه اعلام کرده بود به اطلاعاتی دست يافته است که تاکيد می کند سيف الاسلام در طرابلس بازداشت شده است.

سيف الاسلام به همراه پدرش و عبدالله السنوسی رئيس سازمان امنيت تحت تعقيب دادگاه جنايی بين المللی هستند.

سيف السلام در پاسخ به سوالی در اين مورد، حکم دادگاه جنايی را به تمسخر گرفت.

هنگام حضور سيف الاسلام در مجتمع باب العزيزيه دهها تن از هوادران رژيم قذافی نيز حضور داشتند و پرچم رسمی ليبی و تصاويری از معمر قذافی در دست داشتند.

سيف الاسلام بانفوذترين فرزندان رهبر ليبی در حکومت پدرش است و معمولا نقش سخنگوی غيررسمی نظام و جانشين پدر را بر عهده دارد.

از سوی ديگر منابع انقلابيون در گفتگو با العربيه تاکيد کردند محمد قذافی فرزند ارشد معمر قذافی که پيش از اين توسط مخالفان بازداشت شده بود توانست از دست آنها فرار کند.

بر اساس اين گزارش يک گردان از نيروهای دولتی به ويلايی که محمد قذافی در آن بازداشت شده بود يورش بردند و او را از دست انقلابيون رها کردند.

مصطفی عبدالجليل رئيس شورای انتقالی ليبی بازداشت محمد قذافی را تاييد کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016