چهارشنبه 16 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديد خانواده وحيد بنانی، درويش جان باخته توسط ماموران امنيتی، جرس

جـــرس: در پی جانباختن وحيد بنانی يکی ار دراويش سلسله نعمت الهی گنابادی توسط ماموران حکومتی، خانواده آن مرحوم توسط برخی نيروهای امنيتی مورد تهديد واقع شده اند که در صورت حرکت دراويش از ساير شهرستانها برای مراسم تشييع جنازه، راه های ورودی به شهر سروستان را مسدود کرده، با آنها برخورد می نمايند و جنازه آن مرحوم را در مکان نامعلومی دفن می کنند.

به گزارش سايت مجذوبان نور، در ادامه اين گزارش آمده است که تا کنون زمان و مکان مشخصی برای مراسم تشييع جنازه وحيد بنانی از سوی خانواده ايشان مشخص نگرديده است.

گفتنی است وحيد بنانی يکی از دراويش سلسله نعمت اللهی که در مورخه سيزدهم شهريورماه نود (عصر روز يکشنبه) توسط مامورين امنيتی و انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت؛ پس از سه روز ، در شامگاه سه شنبه پانزدهم شهريورماه در بيمارستان نمازی شيراز جان باخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با جانباختن وحيد بنانی، اين منبع خبری گزارش داده است که سه تن از دراويش گنابادی به نامهای ابراهيم فضلی، اصغر کريمی، محمد علی سعدی نيز که به علت اصابت گلوله ی نيروهای انتظامی و امنيتی مجروح شده اند، در وضعيت وخيمی در بيمارستان به سر می برند .

در حال حاضر بر اثر فشارهای نيروهای امنيتی در روند بهبود و رسيدگی به وضعيت جسمانی مجروحين اخلال ايجاد شده به نحوی که به آنها دستبند زده و به خانواده های آنها اجازه داده نمی شود از فرزندان خويش عيادت نموده يا به بيمارستان ديگر منتقل نمايند . ضمن آنکه مجروحين از عدم رسيدگی به شکايتشان از مأمورين مبنی بر ايراد جرح عمدی و عدم رعايت موازين قانونی معترض اند .

در ادامه اين گزارش آمده است خانواده های ايشان از احتمال انتقال مجروحين به زندان با اين وضعيت وخيم جسمانی ابراز نگرانی نموده اند .

گفتنی است در پی حمله نيروهای بسيجی و لباس شخصی های جمهوری اسلامی، ظهر روز جمعه ۱۱ شهريور با شعار “مرگ بر درويش آمريکايی” به دراويش نعمت اللهی گنابادی در شهرستان کوار از توابع استان شيراز حمله کرده و با شليک گازاشک‌آور و گلوله تعدادی از دراويش را دستگير و زخمی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016