پنجشنبه 17 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دعوت رسمی از ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در آلمان، ایسنا

نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان، ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزیر امور خارجه، از ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی آلمان که به موضوع افغانستان اختصاص دارد، دعوت کرد.

این کنفرانس با عنوان «بن دوم» در دهه دوم آذرماه و در سطح وزیران امور خارجه در آلمان برگزار می‌شود.

قرار است در این کنفرانس درباره مشارکت جامعه بین‌المللی در ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان پس از خروج نیروهای نظامی بیگانه، بحث و تبادل نظر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


میشل اشتاین ـ نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان ـ در این دیدار با تاکید بر جایگاه کلیدی و تاثیرگذار ایران، ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران با حضور خود در اجلاس آلمان،‌ نقش مهم و تاثیرگذار خود را برای استقرار ثبات و آ‌رامش در افغانستان ایفا کند.

محمدعلی فتح‌اللهی ـ معاون وزیر امور خارجه ـ نیز با اشاره به اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعامل مثبت و دوستانه با همسایگان خود گفت: ایران کمک به تثبیت صلح و ثبات در افغانستان را از اولویت‌های برنامه‌های خود می‌داند و جهت تحقق این هدف همانند گذشته فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهدات اعلام شده در اجلاس‌های بین‌المللی مشارکت فعالی در بازسازی و پیشرفت افغانستان داشته است، افزود: کنفرانس‌های بین‌المللی در صورتی مفید خواهند بود که به واقعیات افغانستان توجه کنند و نتایج مثبت و ملموسی در جهت منافع مردم این کشور داشته باشند.

معاون وزیر امور خارجه ضمن اعلام حمایت ایران از روند صلح در افغانستان، تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران راهکارهای منطقه‌ای به‌خصوص با تاکید بر نقش همسایگان افغانستان، مناسب‌ترین گزینه برای حل و فصل مسائل این کشور است.

اشتاین که برای انجام یک سفر رسمی دو روزه به ایران آمده است، روز چهارشنبه با محسن پاک‌آیین ـ رئیس ستاد افغانستان در وزارت امور خارجه ـ نیز دیدار کرد.

در این دیدار راهکارهای مختلف استقرار صلح و ثبات در افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016