یکشنبه 27 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کميسيون اقتصادی مجلس: هزار تا دو هزار ميليارد تومان از کشور خارج شده است، ايلنا

مسئولين دولت‌ ادعا دارند که پاک‌ترين دولت‌های تاريخ هستند و من می‌خواهم اين سوال را مطرح کنم که اگر با اين اختلاسی که صورت گرفته اين دولت پاک‌ترين دولت است، پس دولت نا‌پاک را چگونه می‌توان شناخت؟


ايلنا: عضو کميسيون اقتصادی مجلس ضمن قدردانی از کسانی که اختلاس ۳ هزارميليارد تومانی در شبکه بانکی کشور را افشا کردند، از دولت به دليل کم کاری در زمينه نظارت در زمينه‌های مختلف انتقاد و تاکيد کرد که نبايد با حيثيت مردم ، نظام و کشور بازی کرد و اميد مردم را از آن‌ها گرفت چرا که ۲۰ درصد مردم کشور ما در فقر فاحش زندگی می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدرضا خباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ايلنا، با تاکيد بر اينکه نظارت در کشور ضعيف شده است، گفت: در طول چهار دوره‌ای که در کميسيون اقتصادی مجلس حضور دارم تا کنون شاهد اختلاسی بزرگ‌تر از مبلغ ۱۲۳ ميليارد تومان نبوده‌ام و مبلغ ۳ هزار ميليارد تومان اختلاس برای ما هم بسيار شوک آور و باور نکردنی است و رخ دادن چنين اختلاسی ريشه در ضعف ما در نظارت دارد.

وی با اشاره به شعارهای دولت احمدی‌نژاد در برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: آقای احمدی‌نژاد و مسئولين دولت‌های ايشان ادعا دارند که پاک‌ترين دولت‌های تاريخ هستند و من می‌خواهم اين سوال را مطرح کنم که اگر با اين اختلاسی که صورت گرفته اين دولت پاک‌ترين دولت است، پس دولت نا‌پاک را چگونه می‌توان شناخت؟

نماينده کاشمر تاکيد کرد: طبق گفته‌های مسئولين دولتی، نمی‌توان گفت که اين اختلاس يک حادثه بوده يا شايعه است بلکه واقعيت تلخی است که حتی گفته می‌شود مبلغی در حدود هزار تا دو هزار ميليارد تومان آن هم از کشور خارج شده است که اين مسئله عمق فاجعه را نشان می‌دهد چرا که کل بودجه عمرانی کشور ۲۰ هزار ميليارد تومان بوده است.

خباز يکی از علت‌های اصلی بروز فساد اقتصادی را وجود نيروهای کم تجربه در عرصه اداره کشور عنوان کرد و گفت: عدم توجه به نيروهايی که از ۲۵ سال قبل در سيستم اداره کشور حضور داشتند و تنها به جرم حضور در دولت‌های قبلی از فرصت خدمتگذاری محروم شدند، باعث شد که مديران جديد دولتی چشم‌شان به منابعی کلان بيفتد و به قول معروف هل کنند.

وی افزود: تغيير نيروهای با تجربه از زمان روی کار آمدن آقای احمدی‌نژاد به حدی بوده است که گويی در کشور انقلاب و تغيير رژيم رخ داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016