یکشنبه 27 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: رسانه‌ها موضوع اختلاس بانکی را سياسی نکنند، ايرنا

تهران ـ رييس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد:‌ رسانه‌ها مسايل مربوط به پرونده اختلاس بانکی را سياسی نکنند چرا که هرگونه بهره‌برداری سياسی به ضرر ملت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايرنا، 'احمد توکلی' در حاشيه جلسه امروز (يکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران افزود: رسانه‌ها با حمله به فساد از تمام زوايا به بررسی موضوع بپردازند چرا که وقتی پرونده اختلاس بانکی به نتيجه برسد اعتماد به جامعه بازمی‌گردد و اين نکته‌ای اساسی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين که مساله فساد در تمام بحران‌های مالی دنيا که از مکزيک شروع شد، نقش اساسی داشته است، تصريح کرد: در شرايطی هستيم که بايد از تبعيض‌ها چشم پوشی کنيم و دستگاه قضايی نسبت به اين موضوع کوتاهی نکند.

رييس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه رقم اختلاس سه هزار ميليارد تومانی بانکی را ۷۲/۰ درصد توليد ناخالص داخلی (GDP) عنوان کرد و گفت: اين اتفاق غيرقابل تحمل است چرا که متخلفان با تبانی بانک‌ها اقدام به بازگشايی ال سی يا برات ريالی می‌کردند و با پول‌هايی که بعدا دريافت می‌کردند به تسويه پول‌های قبلی می‌پرداختند.

توکلی با بيان اين که چگونه است فردی در اول انقلاب تنها يک گاوداری داشته و امروز صاحب ۳۸ شرکت و ۱۸ پروژه اجرايی در دست اجرا داشته باشد، ادامه داد: اين قبيل اتفاق ها اعتماد مردم به نظام بانکی و اقتصادی را کاهش می‌دهد و در بهره‌وری سرمايه‌گذاری اثرگذار خواهد بود.

وی با بيان اين که اخبار سوءاستفاده های متعددی در اين پرونده مطرح شده است، تصريح کرد: به تمام زوايای اين پرونده بايد خوب رسيدگی شود و با همه افراد مرتبط، برخورد قاطعانه انجام شود.

نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلام‌شهر در مجلس مباحث طرح شده درباره نقش برخی جريان‌های خاص در اختلاس بانکی را بازگو کرد و پرسيد: چرا بايد مجوزی برای تاسيس بانکی صادر شود که بعدا پس از مشخص شدن تخلف از تاسيس آن جلوگيری شود يا وقتی افرادی بدهی معوقه دارند بتوانند يک روزه مجوز بگيرند.

توکلی همچنين از درخواست ۲۲ نفر از نمايندگان برای تشکيل کميسيون ويژه برای رسيدگی به اين پرونده اختلاس خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016