چهارشنبه 30 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: آمريکا و ناتو يا از ايجاد امنيت در افغانستان عاجزند يا در ترور شهيد ربانی نقش داشته​اند، خبرآنلاين

سياست > چهره ها - رئيس مجلس گفت: ترور ربانی نمونه‌ای از بهشت دموکراسی و مبارزه با تروريسم است که آمريکا و ناتو وعده آن را داده بودند.


به گزارش خبرآنلاين، علی لاريجانی در نطق امروز خود با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: صدام در يک طراحی بين‌المللی متشکل از بلوک شرق و غرب با اين ايده که با مشابهت جنگ شش روزه اسراييل بتواند انقلاب ايران را به شکست برساند، پا در ميدان گذاشت. تصور فتح شش روزه که صدام آن را می‌خواست قرينه‌سازی برای قدرت خود نمايد و حتی به برخی از سلاطين منطقه پيغام داده بود که در اين قادسيه شش روزه فتح کامل می‌شود با مقاومت جانانه جنگ‌های نامنظم شهيد چمران و سپاه خرمشهر، اهواز و آبادان مواجه گرديد و شوک سوم روحی به نظاميان صدام وارد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: هرچند ما در زمان بنی‌صدر به دليل انحرافات فکری او در اداره کشور در جنگ دچار فرسايش شديم اما با عزل بنی‌صدر از فرمانداری کل قوا و بعد عزل او از رياست جمهوری و حضور جريان بسيجی و حزب‌اللهی در جنگ و اداره کشور که به سرعت به شکست محاصره آبادان و پيروزی در منطقه خرمشهر انجاميد، شرايط به کلی دگرگون شد.

رئيس مجلس در واکنش به اظهارات اخير سارکوزی گفت: آقای سارکوزی که اين روزها بزرگتر از قد و اندازه خودش سخن گفته است بداند اسناد معتبری از رفتار وحشيانه آنان نسبت به ملت ايران وجود دارد، غرب در آن زمان با ارائه سلاح‌های شيميايی و ميکروبی به صدام، تلاش نمود معادله را عوض کند. حال همين کشورها يعنی آمريکا، انگليس، آلمان‌، فرانسه نگران سلاح‌های مخرب شده‌اند و نگران حقوق بشر. واقعا کارنامه سياه اين کشورها اگر صرفا در مورد جنگ به درستی رقم بخورد نشانگر اين است که نظام بين‌المللی امروز دچار گرفتاری مهم در صحت عمل و دچار فقر و غربت شده است.

وی با بيان اينکه امروز آمريکا و غرب نبايد در مقابل فرياد ملت‌ها در منطقه دچار کژی در تحليل شود، ادامه داد: ملت‌های مسلمان اين سوابق سوء را به اضعافی چند ملاحظه کردند و تصميم خود را گرفته‌اند و تصور نکنند با هجوم وحشيانه آنان با کمک برخی از کشورهای منطقه‌ای در يمن و کشتار ملت شجاع يمن، زمان برای سلطه وابستگان خود خريداری می‌کنند. يمن کشور بزرگ و پرجمعيت و سلحشوری است و افروختن اين آتش دامن آنان را گسترده‌تر خواهد گرفت.

لاريجانی استاد ربانی را پير مجاهدت در افغانستان خواند و با تسليت شهادتش گفت: ترورهای اخير در افغانستان اندازه مديريت امنيتی ناتو و آمريکا را نشان می‌دهد، اين هم نمونه‌ای از بهشت دموکراسی و مبارزه با تروريسم است که آمريکا و ناتو وعده آن را داده بودند و معلوم نيست در پس اين ترورها، غرب در چه باتلاقی خود را دفن خواهد کرد.

رئيس مجلس خطاب به آمريکا و ناتو تاکيد کرد: انها بايد روشن کنند يا در اين چند ترور دست داشته‌اند و يا عاجز از ايجاد امنيت در افغانستان هستند، که نتيجه هر دو اين است که دست از مبارزه با اراده ملت افغان بردارند و از افغانستان خارج شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016