پنجشنبه 31 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طالبان دست داشتن در ترور ربانی را رد کرد، ايلنا

در اطلاعيه طالبان که در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است که اين گروه اطلاعات کافی درباره حادثه ترور رئيس شورای عالی صلح افغانستان ندارد و به همين دليل نمی‌تواند درباره آن اظهار نظر کند.


ايلنا: گروه طالبان با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کرد که مواضع رسانه‌ها مبنی بر دست داشتن اين گروه در ترور رئيس شورای عالی صلح افغانستان «بی‌اساس» است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، در اطلاعيه طالبان که در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته، همچنين آمده است که اين گروه اطلاعات کافی درباره حادثه ترور «برهان‌الدين ربانی» ندارد و به همين دليل نمی‌تواند درباره آن اظهارنظر کند.

اين در حالی است که «ذبيح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان بعد از کشته شدن ربانی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگاری در پاکستان گفت که طالبان يکی از اعضای خود را برای هدف قرار دادن ربانی اعزام کرده است.

يکی از فرماندهان ارشد طالبان در افغانستان نيز اعلام کرده بود که اين گروه مسئول کشته شدن ربانی است.

از طرف ديگر، شورای امنيت سازمان ملل متحد حمله تروريستی عليه برهان‌الدين ربانی را محکوم کرد.

ربانی که پيش از اين به عنوان رئيس‌جمهوری افغانستان نيز فعاليت کرده بود، سه‌شنبه گذشته در منزل خود طی حمله‌ای انتحاری توسط يکی از مراجعان که بمبی را در لباس خود مخفی کرده بود، کشته شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016