یکشنبه 3 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادر عماد بهاور، عضو زندانی نهضت آزادی: عماد از اینکه قانون در این مملکت حاکم نیست به شدت رنج می برد

متن زیر مصاحبه خانم طاهریان مادر عماد بهاور در مورد آخرین وضعیت فرزندش است. عماد بهاور به اتهام عضويت در حزب نهضت آزادی و اجتماع و تبانی بر ضد امنيت ملی، تبليغ عليه نظام و توهين به رهبری به ده سال زندان محکوم شده است و در حال حاضر در بند 350 زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیتش است.

خانم طاهریان لطفا از وضعیت عماد بهاور بگویید؟

حتما در جریان هستید، عماد بهاور از 22 اسفند هشتاد و هشت برای چهارمین بار بازداشت شده است و تا به امروز بدون هیچگونه مرخصی در زندان به سر می برد. در ملاقات ها که با عماد داریم آرام است می گوید وضعیت مطلوبی دارد ولی من به عنوان یک مادر احساس می کنم که اینگونه نیست عماد از اینکه قانون در این مملکت حاکم نیست به شدت رنج می برد می گوید در حق من ظلم کردند من شکایت می نویسم این حکم صادر شده غیر قانونی است . ما هم به شدت در عذاب هستیم چرا که هیچ مرجعی برای رسیدگی به تقاضای ما خانواده زندانیان سیاسی نیست هیچ مرجعی خود را پاسخگو نمی داند .

آیا برای درخواست مرخصی اقدامی کرده اید ؟ آیا جوابی به این درخواست داده شده است ؟

بله ، پس از چند بار مراجعه به دادستانی وتقاضای مرخصی چه به صورت کتبی و شفاهی بالاخره از طریق مسئول دفتر دادستان به ما گفته اند که دادستان با مرخصی ایشان موافقت کرده است ولی برای استعلام فرستاده شده ولی هنوز پاسخی به این استعلام داده نشده است .

استعلام از کجا ؟

وقتی صحبت از استعلام می شود منظور وزارت اطلاعات است و این استعلام از کارشناس بازجویی گرفته می شود ایشان هم گویا جواب نمی دهد نه مثبت نه منفی پاسخ به این استعلام را مسکوت گذاشته است . ما به تمامی مراجعی که مسئول رسیدگی به پرونده های سیاسی و امنیتی و انتخاباتی هستند نامه دادیم مراجعه کردیم به آقای لاریجانی به صورت مستقیم و از طرق مختلف نامه دادم بارها برای دیدن دادستان به دادستانی رفتیم ولی موفق به دیدن او نشدیم اصلا به هیچ عنوان وقت ملاقات نمی دهد قبل از صدور حکم و اوایل که ایشان به دادستانی انتخاب شده بودند یکی دو بار ملاقات با دادستان داشتیم ولی دیگر هیچی . الان منشی ایشان را هم سخت می توانیم ببینیم چه برسد به خودش .

گویا در زندان کارشناسان امنیتی ملاقاتی با عماد بهاور داشته اند شما از این موضوع خبر دارید ؟

ما عید بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم وامید بسیار زیادی داشتیم که فرزندم پس از مدت ها به مرخصی بیاید چرا که در زندان بازجویش به سراغش رفته و به او گفته بود در صورتی با مرخصی چند روز موافقت می کند که فعالیتی در بیرون نداشته باشد ما چهار ساعت پشت در زندان ایستادیم همه تک تک آمدند و چشم ما به این در زندان خشک ماند و خبری از عماد نشد این به نظرم یک روش دیگر است برای شکنجه که به زندانی امید مرخصی بدهی ولی با مرخص اش موافقت نکنی . در تماسی هم که کارشناسش با ما داشت این قول را به ما داد که حتما کمک کند تا مشکل بر طرف شود ولی بعد ها شنیدیم که به دیگران گفته اگر به عماد مرخصی بدهم فرار می کند . من از همین تریبون می گویم که آن زمان که با کفالت آزاد بود فرار نکرده حالا فرارمی کند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آیا اقدامی برای ارسال پرونده عماد بهاور برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشور داشته اید ؟

بله بیش از دو ماه و بعد از پیگیری های مداوم بالاخره موافقت شده که پرونده برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشورفرستاده شود . دیوان عالی پرونده را از دادگاه انقلاب ، شعبه پانزدهم به ریاست قاضی صلواتی خواسته است اما هنوز این پرونده ارسال نشده است . بعد از چند بار مراجعه من و همسرش به دیوان عالی به ما نامه ای دادند تا خودمان برای دادگاه ببریم . مستقیما نامه را به دفتر قاضی صلواتی برده ام ایشان با دیدن من گفتن شما اینجا چی کار دارید گفتم پیگیر ارسال پرونده به دیوان عالی هستم گفت شما برو ما خودمان پرونده را ارسال می کنیم . ولی استنباط من این است که دوست ندارند کاری برای پسرم انجام شود و ما از هر دری وارد می شویم با کارشکنی و جنگ فرسایشی می خواهند ما را خسته کنند تا ما دست از پیگیری بر داریم . خود عماد پرونده اش را در اوین دیده و می گوید پرونده اینجا است در دادسرای اوین ولی نمی دانم چرا دادگاه به ما نمی گوید که پرونده در دست ما نیست یا برای گرفتن پرونده باید به دادسرای اوین مراجعه کنید .

اگر صحبتی دارید بفرمایید ؟

ما پیگیر خواسته های خود از راه های قانونی هستیم در حالی که این حق یک زندانی است که پرونده اش در دیوان مورد بررسی مجدد قرار گیرد نهادی خاص با استفاده از قدرت خود مانع می شود . من قبلا هم گفته ام زمانی که عماد را در خانه دستگیر کردند کارشناس امنیتی و اطلاعاتی گفت من ده سال حبس به عماد می دهم یعنی موقع بازداشت حکمش را صادر کردند. خود بازجویش گفت وقتی ده سال بهش زندان دادم می فهمد که نباید این کارها را بکند. آیا این ارگان مسئول حفاظت ندارد که بیاید و از ما پرس و جو کند که آیا این صحبت ما صحت دارد یا خیر و اگر صحت دارد چرا پیگیر نمی شوند که چرا یک کارشناس وزارت اینگونه رفتار کرده و قانون اساسی که میراث بر جای مانده از خون هزاران شهید است اینگونه به بازی گرفته می شود . تمامی مسئولان صحبت از قانون و قانون مداری می کنند آیا قانون فقط برای صدور حکم است آیا قانونی برای متهم وجود ندارد ما بعد از دو سال زندان عماد دو درخواست داریم یک مرخصی دوم بررسی این پرونده در دیوان عالی کشور. مرخصی حق زندانی است .

من به هرجا مراجعه می کنم می گویم ده سال تعجب می کنند که ده سال حکم صادر کرده اند ولی هیچکس نمی تونه اقدامی بکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016