یکشنبه 10 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بررسی‌های اوليه کميته ويژه مجلس از اختلاس بزرگ: شناسايی "مرتبطان بيرونی" و اثبات "فشار افراد خاص" در پرونده اختلاس، فارس

کميته ويژه بررسی اختلاس بزرگ در مجلس با شناسايی 'مرتبطان بيرونی' پرونده و اثبات 'فشار عده‌ای خاص' در پرونده اختلاس ۳ هزار ميلياردی به کار خود در دور اوليه بررسی اين پرونده پايان داد.


غلامرضا اسداللهی نماينده مردم تربت جام و عضو کميته ويژه بررسی‌کننده پرونده اختلاس بزرگ در کميسيون اصل ۹۰ مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرين وضعيت اين پرونده گفت: پس از اينکه مجلس موضوع رسيدگی به پرونده اختلاس ۳ هزار ميلياردی را به اين کميسيون محول کرد، کميته ويژه‌ای به رياست حسين فدايی و با حضور تعدادی از نمايندگان و مشاوران کميسيون تشکيل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: کميته ويژه جلسات متعددی را تاکنون با دستگاه‌های نظارتی از جمله وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی، سازمان حسابرسی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برگزار کرده و به بررسی موضوع پرداخته است.

عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس تصريح کرد: البته کميته در جريان بررسی‌ها نشست‌هايی هم با مديران عامل بانک‌های دخيل با پرونده اختلاس و برخی اعضای هيئت مديره آن بانک‌ها نيز برگزار کرده که مجموعاً تعداد جلسات برگزار شده کميته ويژه مجلس را می‌توان بيش از ۱۵ جلسه عنوان کرد.

اسداللهی ادامه داد: در بررسی‌های کميته ويژه کميسيون اصل ۹۰، عدم ثبت گشايش اسناد اعتباری، گشايش اسناد اعتباری خارج از سقف و پرداخت تسهيلات غيرقانونی از جمله مواردی بودند که می‌توان از آنها به عنوان علل اصلی بروز اختلاس ۳ هزار ميلياردی نام برد.

وی در ادامه با بيان اينکه کميسيون هم‌اکنون در حال بررسی فشارهای بيرونی بر روند وقوع اختلاس بزرگ است، خاطرنشان کرد: بررسی‌های اوليه کميته ويژه نشان می‌دهد که کسی که تا اين حجم اختلاس کرده باشد، قطعاً بدون حمايت ديگران نمی‌توانسته کارهای خود را پيش ببرد.

عضو کميته ويژه بررسی پرونده اختلاس ۳ هزار ميلياردی با تاکيد بر اينکه قطعاً اختلاس‌گران با پشتيبانی عده‌ای خاص اقدام به فساد مالی با اين حجم کرده‌اند، گفت: بنده نامی از کسی نمی‌برم اما موضوع را بررسی خواهيم کرد ولی بررسی‌های اوليه کميته ويژه نشان دهنده دخالت فشارهای بيرونی بر وقوع اختلاس ۳ هزار ميلياردی است.

اسداللهی در پايان اظهار داشت: دست‌ها و فشارهای بيرونی دخيل در وقوع اختلاس ۳ هزار ميلياردی بعضاً برای کميسيون شناسايی شده‌اند و باقی مانده افرادی که در اين امر دخيل بوده‌اند نيز ‌تحت بررسی کميسيون قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016