چهارشنبه 13 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای صنفی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير: دکتر رهايی هرچه زودتر از سمت رياست دانشگاه کناره گيری نمايد، دانشجونيوز

در پی درگذشت دردناک آمنه زنگنه، دانشجوی دانشگاه صنعتی اميرکبير، به دليل بی کفايتی و سهل انگاری مسئولين دانشگاه اميرکبير، شورای صنفی دانشجويان در بيانيه ای خواستار استعفای دکتر رهايی، رييس انتصابی دانشگاه شد.


در بخشی از بيانيه شورای صنفی دانشگاه پلی تکنيک تهران آمده است: "شوراهای صنفی پلی تکنيک تهران به عنوان نمايندگان برحق دانشجويان از رياست دانشگاه تقاضا می‏کنند که به احترام هزاران دانشجوی داغ ديده‏ی پلی تکنيک و به احترام چشمان گريان مادر رنجديده ای که تا ديروز در سوگ مرگ همسر شهيد خود بود و امروز بايد در غم از دست دادن يادگار وی بگريد، هرچه زودتر از سمت رياست دانشگاه کناره گيری نمايد."

متن کامل بياينه در ادامه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی

دانشجويان و اساتيد فهيم پلی تکنيک تهران

پس از فاجعه ی سقوط آسانسور و نقص عضو يکی از دانشجويان در سال ٨٧، بار ديگر باخبر شديم که باز هم بی تدبيری مسئولين دانشگاه فاجعه‏ی بزرگی به بار آورد و متأسفانه آمنه زنگنه- از دانشجويان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پليمر- بر اثر سوء مديريت مسئولين خوابگاه شهيد مرادی جان سپرد.

با آغاز سال تحصيلی جديد و با اعمال سياست هايی مبنی بر افزايش تعداد دانشجويان ورودی کارشناسی ارشد، شاهد مشکلات اسکان اين دانشجويان هستيم. از آنجا که خانم زنگنه فرزند شهيد بوده اند، دانشگاه موظف به اسکان وی در خوابگاه بود. بر خلاف اعلاميه‏ی کذب مسئول بی لياقت و انتسابی اداره امور دانشجويی -آقای طاهری- که محل سکونت وی را به درخواست خود سوئيت ٤٢ معرفی کرده بود، به ناچار در نمازخانه‏ی خوابگاه مرادی ساکن شده و از حمام کارکنان خوابگاه استفاده می‏کرد. به دليل بی تدبيری مسئولين خوابگاه، با ورود اسيد به لوله های فاضلاب، در حال استحمام بر اثر استشمام گاز ناشی از ريختن آب بر روی اسيد پس از ساعاتی جان به جان آفرين تسليم کرد.

همچنين دراطلاعيه‏ ی مذکور، ادعا شده که پيگيری های حقوقی انجام شده است. سؤال اساسی اينجاست که فردی که خود در جايگاه متهمان اصلی مرگ اين دانشجو قرار دارد، با چه مجوزی صلاحيت پيگيری اين مجوز را برای خود قائل شده است؟

در حالی که هر روز شاهد افزايش هزينه های بی‏مورد در سطح دانشگاه هستيم و هر روز با صرف هزينه های گزاف برای برگزاری همايش ها و نمايشگاههای بی مورد و ساختن ساختمانهای جديد غير ضروری با مخارج ميلياردی هستيم، کوچکترين توجهی به مشکلات هزاران دانشجوی خوابگاهی نمی‏گردد و هر روز شاهد بروز واقعه ای تأسف بار تر هستيم که امروز به مرگ دانشجوی تحصيلات تکميلی دانشگاه منجر شده است. مرگی که مطابق ماده ٦١٦ قانون مجازات اسلامی و تفسير ماده ١٧٧ قانون جزايی از مصاديق قتل غيرعمد محسوب می‏شود و در صورت تأييد اين امر توسط کارشناسان قضايی، قوه قضاييه بايد نسبت به محاکمه و مجازات تمام خاطيان اين مسئله اقدام نمايد.

بنابراين شورای صنفی دانشجويان پلی تکنيک تهران، معاون دانشجويی بی کفايت دانشگاه –دکتر آرزو- را که مطابق قوانين متهم به قتل غير عمد شده است را به رسميت نمی‏شناسد و خواهان معرفی فردی بالياقت به عنوان معاونت دانشجويی می‏گردد. اما عليرغم اينکه اين خواسته‎‏ی برحق را در طول ساليان گذشته در نامه ها، بيانيه ها، جلسات و تجمعات مختلف بارها مورد تأکيد قرارداده ايم هيچ گاه گوش شنوايی برای شنيدن خواسته هايمان و چشم بينايی برای ديدن مشکلاتمان نيافته ايم.

آقای دکتر رهايی در جلسه با شورای صنفی قولهايی را برای افزودن ظرفيت اسکان در سال جاری دادند که امروز هيچ يک از آنان محقق نشده اند. در اينجا سؤال اساسی اين است که چرا رياست دانشگاه با وجود مشکلات فراوان و محرز شدن عدم کفايت دکتر آرزو هرگز اقدامی در راستای بهبود امور صورت نداده است و چرا دانشگاه برای رسيدگی به وضعيت اسفبار خوابگاهها بايد به انتظار معلوليت و مرگ دانشجويان بنشيند؟

شوراهای صنفی پلی تکنيک تهران به عنوان نمايندگان برحق دانشجويان از رياست دانشگاه تقاضا می‏کنند که به احترام هزاران دانشجوی داغ ديده‏ی پلی تکنيک و به احترام چشمان گريان مادر رنجديده ای که تا ديروز در سوگ مرگ همسر شهيد خود بود و امروز بايد در غم از دست دادن يادگار وی بگريد، هرچه زودتر از سمت رياست دانشگاه کناره گيری نمايد.

شوراهای صنفی تا لحظه‏ ی تحقق مطالبات بر حق خود ايستادگی خواهد کرد و در اين راه دانشجويان تحت الحمايه‏ اش را به دفاع از حقوق مسلم خود فرامی‏ خواند.

شوراهای صنفی دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016