پنجشنبه 14 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام حسن شريعتمداری در سوگ دکتر مهرداد مشايخی

برای آنان که دکتر مهرداد مشايخی را از نزديک ميشناختند از دست دادن او اندوه جانکاهی است و برای همه آنانی که از طريق تاليفات ارزشمند و يا نوشته ها و مصاحبه های او با افکار و انديشه اش آشنا بودند وبا شخصيت صميمی و متوازن و مود ب او القتی داشتند اين فقدان نابهنگام چون از دست رفتن سرمايه ئی بزرگ ضايعه جبران ناپزيری است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او عدالتخواهی سکولار بود که آزادی و دموکراسی را مناسبترين بستر توسعه مناسبات عدالتجويانه بشری ميدانست و عمر کوتاه ولی پر ثمرش را در مبارزه و تدريس و تاليف برای گسترش اين مکتب سياسی گذراند .او با وجود دردی جانکاه که به تحليلش ميبرد تا پايان راه با روحيه ئی قوی اين تلاش خود را لحظه ئی رها نکرد. من بعنوان کسی که چندين سال همکار سياسی و هم انديشه او بوده ام در اين شمار جز اندکی ازفرهيختگان را نميتوانم نام ببرم . بخصوص هنگامی که سخن از خصائل و فضيلت های انسانی ميرود بيگمان همواره فقدان او خانواده اش و من و دوستان و هم رزمان سياسی و جامعه دانشگاهی را با غمی آکنده از ستايش و احترام مواجه خواهد نمود.

فقدان نابهنگام او را که از ياد رفتنی نيست ابتدا به همسر مهربان پدر و مادر گرامی وخانواده عزيزش و سپس به همرزمان او در سازمان جمهوريخواهان ايران که خود از بنيان گذارانش بود و به جامعه دانشگاهيان و همه دوستان و علاقمندان و آشنايانش تسليت ميگويم. از آفريدگاربزرگ برای او آرامشی ابدی و برای بازماندگان صبر و برای همرزمان ادامه راهش را آرزومندم . باشد که در فردای دموکراسی در ايران شاهد به تحقق پيوستن آرزوهای ديرينه اش گردد .

روانش شاد يادش گرامی و راهش برقرار.
حسن شريعتمداری
هامبورگ ۶ اکتبر ۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016