جمعه 22 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناصر تقوايی: شلاق زدن يک هنرمند، انعکاس خوبی در جامعه نخواهد داشت، جرس

به دنبال بازتاب رسانه ای گسترده ی محکوميت مرضيه وفامهر بازيگر فيلمِ “تهران من حراج” به يک سال حبس تعزيری و ۹۰ ضربه شلاق، ناصر تقوايی کارگردان ايرانی و همسر اين بازيگر به جرس می گويد: ما منتظر دادگاه تجديد نظر هستيم، اگر حکم شلاق همسرم اجرا شود عکس العمل خوبی در جامعه نخواهد داشت.

پس از اجرای حکم شلاق سميه توحيدلو و پيمان عارف به اتهام اهانت به احمدی نژاد، محکوميت يک زندانی غير سياسی به نود ضربه شلاق به اتهام بازيگری در فيلمی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده بود در رسانه های جهان انعکاس زيادی يافت. اين در حالی است که هنوز از سوی جامعه هنری کشور واکنشی به اين حکم نشده است.

ناصر تقوايی می گويد: حکم نود ضربه شلاق، نتيجه حکم دادگاه اول بوده و ما امروز تقاضای تجديد نظر داديم و اميدواريم در دادگاه تجديد نظر يک فکر اساسی در اين مورد بشود.

وی می گويد: اين حکم بعد از سه ماه صادر شده است و وکيل ما درخواست تجديد نظر را رسما ارايه داده است و تانظر قطعی دادگاه تجديد نظر اعلام نشود نمی شود چيزی گفت اما اميدوارم چنين حکمی در مورد همسرم هيچ وفت اجرا نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فيلم «تهران من حراج» ساخته گراناز موسوی، فيلمساز ايرانی مقيم استراليا ، داستان دختر هنرمندی است که در جريان برگزاری جشنی با يک پسر ايرانی ساکن استراليا آشنا می شود و در تلاش است تا همراه او ايران را ترک کند. مرضيه وفامهر پس از بازی در اين فيلم در اوايل تيرماه به همراه عوامل ديگر فيلم بازداشت شده بود که البته ساير بازداشت شدگان آزاد و خانم وفامهر در حال حاضر در زندان قرچک ورامين در بازداشت به سر می برد.

ناصر تقوايی که خود کارگردان فيلم هايی چون دايی جان ناپلئون، ناخدا شيرخورشيد، بوده است می گويد: هفته ای يک روز با همسرم ملاقات می کنيم و تماس تلفنی هم با او داريم که ايشان هم در جريان حکم شلاق قرار گرفته است اما اميدواريم اين حکم اجرا نشود.

وی می گويد: اين مسايل نياز به کارشناسی و تخصصی دارد. دادگستری کارشناسان هنری دارد که آنها بايد در اين زمينه وارد شوند اما متاسفانه در مورد اين پرونده آنها وارد نشده اند هنوز.

ناصر تقوايی بار ديگر تاکيد می کند که ما منتظر رای دادگاه تجديد نظر می مانيم و فکر می کنم اجرای حکم شلاق در مورد يک هنرمند عکس العمل خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

خانواده خانم وفامهر در روزهای نخست بازداشت او سکوت اختيار کرده بودند تا مبادا نهادهای امنيتی به دليل سر و صدای رسانه ای اين پرونده را دچار مشکل کنند اما پس از آنکه پاسخی در مواجهه با سکوت خود نيافتند، بعد از گذشتِ دو هفته اخبار مربوط به بازداشت او در رسانه ها منعکس شد.

ناصر تقوايی پيشتر گفته بود: ” قاضی پرونده به وکيل مرضيه وفامهر گفته که آزاد نشدن مرضيه به علت مصاحبه های من با راديو و تلويزيون های خارجی بوده است.

خانم موسوی پيشتر در گفت و گو با بی بی سی فارسی با تاکيد بر اين مسئله که اين فيلم يک پروژه دانشجويی بوده و فيلمنامه ای ۴۰ صفحه ای داشته است، گفته بود: “فيلم با مجوز ساخته شده، فيلمی که نمای خيابانی دارد نمی تواند بدون مجوز باشد. ضمن آنکه عوامل فيلم بدون مجوز قرارداد نمی بندند و اينکه عنوان شده فيلم بدون مجوز است، از پايه بی اساس است.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016