چهارشنبه 20 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض گروهی اهالی سينمای فرانسه به حکم مرضيه وفا‌مهر

جشنواره جهانی کن، سينماتک فرانسه، کميته دفاع از سينماگران زندانی در ايران، انجمن کارگردانان سينمای فرانسه، انجمن کارگردانان و تهيه کنندگان فرانسه، انجمن مولفين و آهنگسازان فرانسه، انجمن مولفين و ناشران موسيقی و راديو فرهنگ فرانسه:

حکم يک سال زندان و شلاق برای مرضيه وفامهر را شديدا محکوم می کنيم

مرضيه وفامهر بازيگر و کارگردان سينمای ايران که در اواسط ماه ژوئن ۲۰۱۱ توسط نيروهای امنيتی حکومت ايران بازداشت شده بود، به يک سال زندان و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاضی پرونده رعايت نکردن مسائل شرعی و شرکت در توليد يک فيلم مبتذل را دليل اعلام اين حکم دانسته است.

حکم روز شنبه ۸ اکتبر ۲۰۱۱ از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شده است.
وکيل خانم مرضيه وفامهر از مقامات دادستانی تهران درخواست دادگاه تجديد نظر کرده است.

فيلم «تهران، حراج من» به کارگردانی گراناز موسوی که خانم مرضيه وفامهر بدليل نقش آفرينی در آن بازداشت و محکوم به يک سال زندان و ۹۰ ضربه شلاق شده است، با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران ساخته شده که نسخه ای از آن در بازار سياه در تهران پخش شده است.

خانم مرضيه وفامهر کارگردان و بازيگر سينما هم اکنون در زندان قرچک ورامين در حومه تهران بسر می برد.

ناصر تقوايی کارگردان نامدار سينمای ايران (همسر مرضيه وفامهر) از سازمان ملل درخواست کرده است گزارشگر ويژه خود را هر چه زودتر به ايران بفرستد تا زندانيان هنرمند را از نزديک ملاقات کرده و از آنها دفاع کنند.

ما امضاکنندگان زير حکم صادره از سوی دادگاه اسلامی ايران را شديدا محکوم کرده و از سازمانهای حقوق بشر و نهادهای بين المللی درخواست می کنيم تا اعتراض خود را نسبت به رای صادره شده اعلام نمايد.


کميته دفاع از سينماگران زندانی در ايران، جشنواره جهانی کن، سينماتک فرانسه، انجمن کارگردانان سينمای فرانسه، انجمن کارگردانان و تهيه کنندگان فرانسه، انجمن مولفين و آهنگسازان فرانسه، انجمن مولفين و ناشران موسيقی و راديو فرهنگ فرانسه

پاريس - سه شنبه - ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016