چهارشنبه 4 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار وزير دفاع آمريکا به ايران در ارتباط با عراق، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - وزير دفاع آمريکا افزود پيام آمريکا به جمهوری اسلامی ايران و هر کس ديگری که فکری در ارتباط با عراق در سر دارد اين است که ايالات متحدۀ آمريکا تا مدتی طولانی در اين منطقه حضور حود را حفظ خواهد کرد.

"لئون پانتا"، وزير دفاع آمريکا، طی سخنانی در توکيو، پايتخت ژاپن، جمهوری اسلامی ايران را از هرگونه مداخله در امور داخلی عراق پس از خروج باقيماندۀ نيروهای آمريکائی از اين کشور برحذر داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، اخيراً اعلام کرده است که اين کشور ٣٩٠٠٠ نظامی آمريکائی باقيمانده در عراق را تا پايان سال جاری ميلادی به آمريکا بازخواهد گرداند.
"لئون پانتا" ضمن هشدار دادن به جمهوری اسلامی ايران افزود هدف مأموريت نيروهای آمريکائی اعزام شده به عراق کمک با ايجاد يک عراق قادر به حکومت کردن و تضمين امنيت کشور بود و آمريکا پس از خروج نيروهايش از عراق نيز با اين کشور روابطی ديرپا و دراز مدت خواهد داشت.
وزير دفاع آمريکا افزود پيام آمريکا به جمهوری اسلامی ايران و هر کس ديگری که فکری در ارتباط با عراق در سر دارد اين است که ايالات متحدۀ آمريکا تا مدتی طولانی در اين منطقه حضور حود را حفظ خواهد کرد.
خبرگزاری فرانسه ضمن مخابرۀ سخنان "لئون پانتا" به اين نکته اشاره می کند که خانم هيلاری کلينتون، وزير امورخارجۀ امريکا، نيز اخيراً به جمهوری اسلامی اسلامی ايران هشدار داده بود که به فکر مداخله در امور عراق پس از خروج نيروهای آمريکا در پايان سال جاری نباشد.
خانم کلينتون در مصاحبه ای با شبکۀ تلويزيونی سی.ان.ان. (CNN) آمريکا تأکيد کرده بود که هيچکس به ويژه ايران نبايد در مورد ميزان تعهد آمريکا در قبال عراق در آينده دچار اشتباه محاسبه شود.
روابط ايران با عراق و احتمال بروز دگرگونی يا تغييری در اين روابط پس از خروج کامل نيروهای آمريکا از عراق، يکی از پرسش های مطرح در مصاحبۀ اخير محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، با سی.ان.ان. بود.
محمود احمدی نژاد در پاسخ به اين پرسش گفت ايران و عراق دارای روابط "تاريخی ويژه" ای هستند و حضور يا عدم حضور نيروهای آمريکائی در عراق تأثيری بر اين روابط ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016