دوشنبه 9 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرب و شتم فرزند محمدرضا مقيسه، زندانی سياسی، در سالن ملاقات زندان اوين، کلمه

صبح امروز و در حالی که خانواده های زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين در سالن انتظار برای ملاقات با زندانيان خود بودند، دو تن از سربازان حراست سالن يکی از پسران محمدرضا مقيسه روزنامه نگار منتقد و عضو کميته پيگيری امور بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان پس ازانتخابات را مورد ضرب و شتم قرار دادند....


مصطفی مقيسه، پسر محمدرضا مقيسه در سالن ملاقات مورد ضرب و شتم سربازان زندان اوين قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کلمه، صبح امروز و در حالی که خانواده های زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين در سالن انتظار برای ملاقات با زندانيان خود بودند، دو تن از سربازان حراست سالن يکی از پسران محمدرضا مقيسه روزنامه نگار منتقد و عضو کميته پيگيری امور بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان پس ازانتخابات را مورد ضرب و شتم قرار دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته ی شاهدان در اين سالن يکی از ماموران که گاهی روزهای دوشنبه در محل ملاقات حاضر می شود بعد از مکالمه ی توهين آميز کوتاهی با مصطفی مقيسه که پس از سوال های اين جوان برای نحوه ی پر کردن کارت ملاقات بوده است با وی درگير شده است.

بر اساس اين گزارش پس از چند دقيقه دو سرباز به مصطفی مقيسه حمله کرده و به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند به طوری که لباس های وی پاره شده و ظاهر نامناسبی پيدا کرده است.

به گفته ی خانواده های زندانيان سياسی اين ضرب و شتم و برخورد غير انسانی در مقابل ده ها خانواده و فرزندان آن ها صورت گرفته است. تا آنجا که کودکان حاضر در سالن به شدت ترسيده و فضای استرس و التهاب در بين خانواده ها شدت گرفته است.

بر اساس خبرهای رسيده به کلمه دو سربازی که مصطفی مقيسه را مورد ضرب و شتم قرار داده اند سهرابی و ميراسماعيلی نام دارند اما يکی از شاهدان اين صحنه معتقد بود ماموری که در ابتدا باعث بحث و درگيری شد در گذشته نيز خانواده ها را مورد آزار و فشار روانی قرار می داده تا انجا که چند ماه پيش پس از اعتراض کلامی و ملايم يکی از خانواده ها به برخوردهای توهين آميز وی، شناسنامه های آنان را گرفته و دستور لغو ملاقات را به طور غير قانونی صادر کرده است.

به گفته ی يکی ديگر از خانواده ها رفتارهای توهين آميز با خانواده های زندانيان سياسی آنقدر شدت گرفته که برخی مسئولان و ماموران سالن ملاقات اوين که رفتار متفاوت تری نسبت به اين عده ی معدود دارند بارها در مواجه با خانواده ها اظهار شرمندگی و طلب بخشش می کنند.

محمدرضا مقيسه، روزنامه‌نگار و سردبير مجله بيست ساله‌ها و عضو کميته پيگيری امور بازداشت‌شدگان و آسيب‌ديدگان پس ازانتخابات است.

وی مهرماه سال ۸۸ بازداشت و به اتهام فعاليت در کميته بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوری در ايران از سوی قاضی صلواتی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب استان تهران به ۶ سال زندان محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016