سه شنبه 17 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سياری، فرمانده نيروی دريايی: نيروی دريايی ايران حق و توان حضور در سواحل آمريکا را دارد، مهر

فرمانده نيروی دريايی ارتش با بيان اينکه طبق قوانين بين المللی نيروی دريايی هر کشوری می تواند در آبهای آزاد حضور يابد، گفت: نيروی دريايی ايران حق دارد در سواحل ايالات متحده آمريکا حضور پيدا کند.


اميردريادار حبيب الله سياری، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص مأموريت تازه ناوشکن جماران در آب‌های بين المللی عنوان کرد: ناوشکن جمهوری اسلامی ايران هم اکنون در عرصه آبهای آزاد حضور دارد، در حال حاضر در تنگه باب المندب حد فاصل خليج عدن و دريای سرخ قرار دارد و مأموريتش نيز مانند ساير ناوگروه ها گشت شمال اقيانوس هند، خليج عدن، تنگه باب المندب و دريای سرخ است.

فرمانده نيروی دريايی ارتش اضافه کرد: همچنين ناوشکن جماران همانند ساير ناوگروه ها وظيفه تأمين امنيت برای کشتی های تجاری و نفت کش ها را بر عهده دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه ناوشکن جماران در اين مأموريت در دريای مديترانه نخواهد رفت، گفت: در حال حاضر مأموريت ناوشکن جماران حضور در دريای سرخ است.

سياری در بخش ديگری از سخنانش در خصوص شانتاژ رسانه های بيگانه در رابطه با حضور نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران در نزديکی سواحل ايالات متحد آمريکا نيز گفت: ما همواره اعلام کرده ايم که در عرصه آب های آزاد حضور پيدا خواهيم کرد و هر جايی که طبق قوانين بين المللی مصداق آب آزاد باشد حضور خواهيم داشت.

وی با طرح اين سئوال که آيا حضور نيروی دريايی ايران در آبهای آزاد اشکال دارد يا نه؟ گفت: اگر اين حضور اشکال ندارد، بنابراين کسی هم نبايد نگران اين موضوع باشد.

فرمانده نيروی دريايی ارتش تصريح کرد: سواحل آمريکا بعد از آبهای سرزمينی اين کشورطبق قوانين بين المللی جزو آبهای آزاد به شمار می رود و نيروی دريايی ارتش بر اساس عرف بين الملل اجازه دارد که در اين آبها حضور پيدا کند.

گفتنی است، چندی پيش امير دريادار حبيب الله سياری فرمانده نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی ايران از برنامه اين نيرو برای حضور در اقيانوس اطلس خبر داده و گفته بود:‌ همان‌گونه که استکبار جهانی در نزديک مرزهای آبی ما حضور دارد، ما هم با کمک سربازان ولايی اين نيرو در نزديکی مرزهای آبی آمريکا حضور قدرتمندانه خواهيم داشت.

اعلام استقرار ناوهای جنگی ايران در نزديکی سواحل ايالات متحده در شرايطی بود که مقامات آمريکايی درباره برقراری خط مستقيم ايران و آمريکا نداهايی سرداده بودند و پس از آن اظهار نظرهای متفاوتی در اين باره ابراز داشتند.

اگرچه برخی از آنها بر اين اعتقاد بودند که اين پيشنهاد ايران جدی نيست و نبايد نسبت به آن واکنش نشان داد، گروه ديگر نيز عقيده داشتند که استقرار ناوهای جنگی ايران در نزديکی سواحل ايالات متحده تبعات زيادی در پی دارد و به نظر می‌رسد ايران راه جديدی را برای مقابله با تهديدات آمريکا در سر می‌پروراند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد در آن زمان اعلام کرد آمريکا اظهارات فرماندهان ارتش ايران مبنی بر حضور آنان در آب‌های مرزی آمريکا را جدی نخواهد گرفت زيرا نيروی دريايی ارتش ايران از اين توانايی برخوردار نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016