چهارشنبه 18 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: سر سوزن عقب نمی‌نشينيم، چرا حيثيت آژانس انرژی اتمی را خرج دولت آمريکا می‌کنيد؟ ايسنا

رييس جمهور کشورمان در واکنش به گزارش منتشر شده از فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌ای کشورمان تصريح کرد که دشمنان ايران بدانند طعم پيروزی را نخواهند چشيد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد که در جريان دور چهارم سفرهای استانی در جمع مردم شهرکرد سخن می‌گفت، در ابتدای سخنان خود با اشاره به ويژگی‌ها و خصوصيات مردم اين منطقه و تجليل از آنها به فرا رسيدن عيد غدير اشاره کرد و گفت: اگر غدير نبود اثری از قربان، فطر ، رمضان ، توحيد و خداپرستی در عالم باقی نمی‌ماند و در حقيقت بزرگترين عيد بشريت عيد غدير است.

رييس‌جمهور با تبريک عيد پيش رو افزود: بزرگترين امتياز و عبادت برای هر انسان خدمت به بندگان خداست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد با اشاره به ويژگی های پامبرعظيم‌الشان اسلام اظهارداشت: پيامبر(ص) رحمت برای بشريت است و تمام مخلوقات از رحمت پيامبر برخوردار هستند .

وی با بيان اين‌که تمام وجود پيامبر خدمت به انسان‌ها و دلسوزی نسبت به آنها و فداکاری در راه انسان‌هاست، ادامه داد: در زمان پيامبر(ص) به ايشان تهمت‌ها ، توهين‌ها و افتراهای زيادی می زدند و ايشان با وجود اين همه فشارها دست از خدمت برنداشتند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام، پيامبر(ص) و يارانشان را در محاصره اقتصادی قرار دادند، جنگ‌های فراوان به او تحميل کردند، ولی پيامبر اسلام دست از خدمت برنداشت و همه اين سختی‌ها را برای اصلاح مردم و اصلاح اخلاق مردم و حاکم شدن اخلاق انسانی و الهی در جامعه تحمل کرد، تا اين‌که انديشه‌های ضد انسانی از بين برود ،‌ظلم و بی‌عدالتی ريشه‌کن شود و دوستی و محبت در جامعه ايجاد شود و مردم در آرامش زندگی کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در دوران کوتاه حاکميت پيامبر(ص) علی‌رغم اين‌که فشارهای زيادی به ايشان وارد کردند و جوسازی‌های گسترد‌ه‌ای عليه ايشان صورت گرفت، ولی پيامبر اسلام دست از خدمت برنداشتند و ما شاهد آبادانی و عمران گسترده در آن منطقه بوديم. پيامبر(ص) زحمت کشيد تا پاکی، ايمان و صداقت که مايه سعادت جامعه انسانی است حاکم شود.

رييس‌جمهور ادامه داد: زندگی پيامبر اسلام و حضرت علی (ع) به ما آموخت که راه سعادت ، کمال و آرامش تلاش برای سعادت ديگران و حرکت کردن در راستای خدمت به بندگان خداست .

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های پيامبر(ص) گفت: اگر اين درس از پيامبر اسلام در جامعه حاکم شود و بين مردم مسابقه خدمت‌رسانی و خدمت برقرار شود و هر کس در هر کجا که هست تلاش خود را در راستای خدمت به جامعه به کار بگيرد، می‌بينيم که چه جامعه زيبايی درست می‌شود و زندگی در چنين جامعه‌ای چقدر دلنشين است.

وی افزود:اگر همه در هر مسووليت و شغلی که هستند، در راستای خدمت تلاش کنند می‌بينيم که چه جامعه مطلوبی ايجاد می‌شود و چقدر از مشکلات برطرف می شود و بازدهی کارها بالا می‌رود.

احمدی‌نژاد افزود: رمز سعادت فردی و اجتماعی اين است که همه برای سعادت و خدمت به ديگران تلاش کنند و در واقع سعادتمندترين سعادتمندان کسانی هستند که زندگی و توان خود را وقف خدمت به جامعه کرده‌اند.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود ادامه داد: عزيزان من ببينيد آنقدر خدمت به ديگران مهم است که امام عزيز فرمودند اگر به من خدمتگزار بگوييد بهتر از اين است که بگوييد رهبر و در واقع افتخارشان اين بود که به او خدمتگزار مردم بگويند و رهبر انقلاب نيز فرمودند که شان ما خدمتگزاری به ملت است. اصلا ما همه نوکر مردميم.

رييس‌جمهو در بخش ديگری از سخنان خود با انتقاد از رفتار برخی کشورهای قدرتمند در قبال ايران گفت: امروز يک عده در دنيا حاکم شده‌اند که پر کردن جيب خود و عده‌ای صهيونيست بی‌فرهنگ آدم‌کش را بر خدمت به مردم ترجيح می‌دهند و هر کاری می‌کنند تا جيب چند دولت فاسد خودخواه پر باشد.

وی ادامه داد: اين حاکمان برای تامين منافع خود آدم می‌کشند، کشورها را اشغال می‌کنند و به خاطر منافع صهيونيست‌ها، ملت‌ها را غارت می‌کنند. آنها به بهانه‌های گوناگون جلوی پيشرفت ملت‌ها را می‌گيرند و برای چند صهيونيست نام خود را به ننگ در تاريخ ثبت می‌کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به پيشرفت‌های ايران در سال‌های پس از انقلاب اظهار کرد: وقتی دشمنان ديدند که با بداخلاقی‌ها، تهديدها و توطئه‌های خود نتوانستند، جلوی ملت ايران را بگيرند، امروز به دنبال بهانه‌های ديگری هستند و با کمال پررويی و نهايت بی‌شرمی می‌خواهند ملت بزرگ ايران را متهم به تروريسم بکنند؛ ملتی که خود قربانی بزرگ تروريسم است.

رييس جمهور در ادامه تصريح کرد: ملت ايران پرچمدار انسانيت، اخلاق، صلح و عدالت است و چه نيازی به ترور دارد؟ مگر ملت ايران می‌خواهد سرزمين‌های ديگران را تسخير کند يا ثروت‌های آنها را بالا بکشد که نيازی به اين کارها داشته باشد؟

رييس‌جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود گفت: خودشان مسلح به بمب‌های اتمی هستند و با پررويی می‌گويند ايران می‌خواهد بمب اتم بسازد، اين مردم اگر بخواهند بمب بسازند، از شما نمی‌ترسند و شما را آدم حساب نمی‌کنند، اين مردم نياز به بمب ندارند و راه زدن شما را خوب بلدند و طوری شما را می‌زنند که صدايش درنيايد. ملت ايران با فرهنگ و منطق و اخلاق و عدالتخواهی دمار از روزگار شما درمی‌آورد.

وی گفت: ملت ما يک منطقی را به جهان عرضه می‌کند که اگر رييس‌جمهور آمريکا بخواهد در راهروهای کاخ سفيد قدم بزند، خواهد ديد که کارمندان آنجا هم طرفدار منطق ملت ايران هستند، ملتی که اخلاق و فرهنگ دارد، نياز به بمب اتم ندارد.

وی همچنين تصريح کرد:از کاخ خود بيرون بياييد و بياييد در شهرهای ايران به مردم سر بزنيد، می‌بينيد که در برخی شهرهای ايران اماکنی وجود دارد که قدمتش چند برابر عمر کشور شماست.

احمدی‌نژاد گفت: کسانی که با ظلم و ستم و کشتار بومی‌های يک منطقه، آن را تصرف کردند و ظلم و جنايت می‌کنند، ملت ما که چند هزار سال سابقه فرهنگ و تمدن دارد و پای پرچم عدالت و توحيد ايستاده است، را به ترور و ساخت بمب‌ متهم می‌کنند، ملت ما عاقل است و يک بمب در برابر هزاران بمب شما نمی‌سازد، ملت ما توحيد، عدالت و فرهنگ دارد.

رييس‌جمهور کشورمان افزود: لذت حقيقی زندگی در خدمت به ديگران است و اينها از اين لذت‌های حقيقی محرومند و تنها لذت‌های حيوانی و پست‌تر از آن را می‌برند. از لذت انسانيت و انسان بودن و عشق و محبت محرومند.

وی تصريح کرد: من به اينها نصيحت می‌کنم که اين همه عليه ملت ما اقدام کرديد و جز بدبختی و رسوايی چيزی به دست نياورديد. من به شما نصيحت می‌کنم که از اين راه برگرديد، چرا حيثيت آژانس انرژی اتمی را خرج دولت آمريکا می‌کنيد؟ دوست ملت ما باشيد و بدانيد که تاريخ نشان داده است که هيچ يک از دشمنان ملت ايران طمع افتخار و پيروزی را نچشيده است .

وی تصريح کرد: بدانيد اين ملت از راهی که در پيش گرفته است، سر سوزنی عقب نمی‌نشيند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016