سه شنبه 17 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: مقصرين اصلی اختلاس اخير را به حال خود ر‌‌ها کرده‌اند، ايلنا

گروهی با سياسی کردن اقتصاد کشور و دامن زدن به جريانات اخير علاوه بر اينکه تلاش می‌کنند سرمايه‌گذاری در کشور صورت نگيرد و کشور را ناامن جلوه دهند حتی مقصرين اصلی در جريان اخير را به حال خود ر‌‌ها کرده‌اند.


ايلنا: احمدی‌نژاد با انتقاد از جريانات اخير درخصوص اختلاس بانکی و اختلاف در نظام مالی کشور از سوی عده‌ای خاص، تاکيد کرد: گروهی با سياسی کردن اقتصاد در صدد هستند که از ايجاد دو ميليون شغل در کشور جلوگيری کنند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در همايش طرح تبيين تحول نظام بانکی که در سالن همايش‌های صداوسيما برگزار شد، با بيان اينکه نبايد اقتصاد را سياسی کرد و آن را سياست زده وانمود کرد، گفت: گروهی با سياسی کردن اقتصاد کشور و دامن زدن به جريانات اخير علاوه بر اينکه تلاش می‌کنند سرمايه‌گذاری در کشور صورت نگيرد و کشور را ناامن جلوه دهند حتی مقصرين اصلی در جريان اخير ر ابه حال خود ر‌‌ها کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته احمدی‌نژاد، رسيدن به رشد بالا و توازن در همه کارهای اقتصادی نيازمند همکاری بانک‌ها بوده و هست و لذا اصلاح نظام بانکی در اين راستا می‌تواند کارگشا باشد.

وی خطاب به حضار حاضر در جلسه همايش تاکيد کرد: در جريان اختلاس اخير کسی در نظام بانکی سوء استفاده می‌کند و با سياسی کاری گروهی اين موضوع را به کل نظام به ويژه نظام اقتصادی کشور بسط و گسترش می‌دهند.

به گفته وی در جريان اختلاس اخير عاملان اصلی بايد مورد پيگيرد قرار بگيرند، نه کسانی که در نظام اقتصادی کشور به معنای واقعی فعاليت می‌کنند.

رييس جمهور همچنين با انتقاد از منتقدانی که زمانی برای اصلاح نظام بانکی تاکيد داشتند، گفت: شش سال است که ما می‌گوييم سيستم بانکی بايد عوض شود اما همانهايی که خواستار اصلاح نظام بانکی هستند، زمانی با اين موضوع مقابله می‌کردند اما حالا با صراحت بيان می‌کند نظام بانکی بايد اصلاح شود.

احمدی‌نژاد در ادامه اين همايش به طرح اجرای هدفمندی يارانه‌‌ها اشاره کرد و گفت: اين طرح در راستای بهبود توليد و رشد اقتصادی کشور عملياتی شده است ولی متاسفانه اين طرح نيز با مخالفت گروه‌هايی در داخل و همچنين غربی ‌ها مواجه شده است.

به عقيده احمدی‌نژاد، اين طرح دو الی سه مخالف بزرگ دارد که غربی‌‌ها بزرگ‌ترين مخالف محسوب می‌شوند.

وی با بيان اينکه ما برای بهبود توليد ناخالص ملی کشور و رسيدن به آن به رقم بالا‌تر از رقم فعلی که در صدد سرمايه‌گذاری در انرژی‌های نو مانند هسته‌ای هستيم اما با کمال وقاحت آمريکا در سال جاری ميلادی اخير۸۰ ميليارد برای بازسازی بمب‌های اتمی‌خود در نظر گرفته‌اند.

احمدی‌نژاد در ادامه به تحولات اخير اقتصادی آمريکا و اروپا اشاره کرد و گفت: نبود عدالت باعث شده تا اتفاقات اخير در کشورهای جهان رخ بدهد.

وی در ادامه بر مقاومت و ايستادگی در برابر قدرتهای بزرگ خارجی و مخالفين دولت تاکيد کرد و گفت: ما براساس الگويی مناسب که نمونه بارز آن دفاع مقدس بود در برابر همه قدرت ‌ها ايستادگی خواهيم کرد.

وی در پايان با تاکيد بر اينکه موسسات اعتبار سنجی و رتبه‌بندی بايد پيش از اين ايجاد می‌شد، اظهار داشت: متاسفانه اين اتفاق صورت نگرفت ولی بايد نظارت بانکی جدی صورت بگيرد.

وی بار ديگر تاکيد کرد: نبايد مقصران اختلاس اخير را ناديده و به حال خود‌‌ رها کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016