دوشنبه 23 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان: به دستگيری های خلاف قانون در ترکيه پايان دهيد

نويسندگان مختلف
به فارسی از حميد بهشتی


افکار عمومی جهانيان از عمليات موسوم به „KCK“ آگاه نيست و نمی داند که اردوگان ، نخست وزير ترکيه و حزب عدالت و توسعه از دو سال پيش آن را به راه انداخته اند. دولت اردوگان تحت لوای مبارزه با تروريسم دستگاه قضائی، پليس و رسانه ها را برای مجازات تمامی عمليات های سياسی شهروندانی که حامی حقوق کردها می باشند، بکار گرفته است. عمليات KCK بيش از هر چيز در اين جهت بکار گرفته می شود که فعالان را وحشت زده کنند، اعتراضات عمومی را به سکوت وادارند و دستگيری های خودکامانه شهروندان را به صورت عادّی در آورند. مضحک اين است که دولت اردوگان سرکوب اعتراضات و فعاليت های دموکراتيک را درست هنگامی تشديد نموده است که دموکراسی ترکيه از نظرجهان عرب مورد تمجيد قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سال ۲۰۰۹ تا کنون تعداد ۷۷۴۸ نفر به اتهام ارتباط با KCK که گويا بازوی مدنی PKK است (حزب کارگری کردی، که سازمانی مسلح می باشد) دستگير شده اند. و ۳۸۹۵ نفر دستگير يا زندانی گشته اند بدون اينکه معلوم باشد چه هنگام دادگاهشان تشکيل خواهد شد. اينها شهردارهای منتخب مردم، روشنفکران بنام، اعضاء اتحاديه های شهروندی، روزنامه نگاران، دانشجويان، پژوهشگران، فارغ التحصيلان و فعالان بسياری می باشند که مشمول اين اقدامات خشونت بار گشته اند.

يکی از آخرين قربانيان اين هجمه به اعتراضات عمومی از جانب دولت اردوگان، خانم بورسه اِرسانلی ، پرفسور دانشگاه مرمره می باشد که يکی از دانشگاهيان مورد احترام عموم است. تنها جنايتی که وی ظاهرا مرتکب گشته است اين است که در حزب حامی صلح و دموکراسی که به حمايت از حقوق شهروندان کرد در ترکيه مبارزه می کند نقش فعالی داشته است. اعضاء اين حزب به نحوی سيستماتيک هدف واحد ضد تروريسم گشته اند، علی رغم اينکه چندين نماينده مجلس ترکيه از اعضاء حزب مزبور می باشند. پرفسور ارسانلی قرار بود در کنفرانسی که در باره موضوعات مورد چالش تاريخ جمهوری ترکيه در دانشگاه بيگلی استانبول در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۱ تشکيل گشت، شرکت نمايد. اما وی در ۲۸ اکتبر دستگير گشت. همان روز رجب زرکولو نيز در چارچوب عمليات KCK دشتگير شد. او يکی از اعضاء موسس اتحاديه حقوق بشر و رئيس پيشين کميته نويسندگان زندانی عضو کلوب بين المللی قلم در ترکيه می باشد.

در آغاز ماه اکتبر ۲۰۱۱ خانم عايشه برتای (حاجی ميرزا اقلو) که يکی از مترجمان بنام، پژوهشگر و فعال صلح و عدالت می باشد، ساعت ۵ صبح توسط پليس در منزل خويش جلب و دستگير شد. وی را برای مدتی نامعلوم زندانی کرده اند. پرفسور بورسه ارسانلی، رجب زرکولو و عايشه برکتای از جمله هزاران کسانی هستند که عرض دو سال گذشته زندانی و به سکوت وادار گشته اند.

با توجه بدين که افزايش فشار سياسی لزوم افشای هويت استبدادی رفتار دولت ترکيه در قبال مسئله کردان را وظيفه بارز عمومی ساخته است، ما از دوستان خويش در خارج می خواهيم اين اطلاعيه را منتشر نموده و موجب فشار بين المللی بر دولت ترکيه گردند. اينکار در موقعيت فعلی مهم و ضروری می باشد. زيرا هر يک از شهروندان اين کشور در چارچوب عمليات KCK بخاطر همبستگی خود با کردان در معرض دستگيری و تحت نظر دولت اردوگان ، دستگاه قضائی و پليس قرار دارند.

لطفا پای اين فراخوان را بخاطر فزونی فشار بر دولت ترکيه، به منظور آزادی فوری همه کسانی که در چارچوب عمليات KCK دستگير گشته اند، و برای اينکه دولت اردوگان جداً بکوشد سرکوب فعاليت های شهروندی برای حمايت از حقوق کردان را خاتمه دهد امضا نمائيد.

برای امضا کردن به اين لينک مراجعه کنيد
http://www.ipetitions.com/petition/detentionsinturkey/

و برای مشاهده اسامی امضا کنندگان به اين لينک مراجعه کنيد.
http://www.ipetitions.com/petition/detentionsinturkey/signatures


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016