جمعه 27 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاوره فرهنگي فرمانده کل سپاه گفت: حمله رژيم صهيونيستي به ايران محال است، ایسنا

مشاوره فرهنگي فرمانده کل سپاه گفت: ايالات متحده و غرب برخلاف برآوردهاي ابتدايي هرچه زمان مي‌گذرد حوزه‌هاي نفوذ و تاثيرگذاري خود را در جهان از دست مي‌دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدحسين صفارهرندي در گردهمايي سياسي دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي شاهرود با اشاره به اتفاقات اخير منطقه و ايالات متحد آمريکا يکي از دلايل اين موضوع را مسائل اقتصادي عنوان کرد و افزود: چيزي که امروز خود را در قيافه اعتراضات و شورش‌هاي دائمي در جهان غرب در مقابل نهضت سرمايه‌داري نشان مي‌دهد، همان چيزي است که بعضي از اهالي انديشه و خرد، سال‌ها قبل پيش‌بيني کرده‌اند.

وي با اشاره به نامه حضرت امام خميني(ره) به گورباچف گفت: امام در آن نامه اشاره مي‌کنند که "من به شما توصيه مي‌کنم مراقب باشيد از چاله نظام ضدمردمي کمونيست به چاه نظام سرمايه‌داري نيفتيد که آن نظام هم در حال فروپاشي است"، در آن زمان خيلي‌ها فکر کردند امام شعاري سخن گفته‌اند در حالي که همان زمان بعضي از کارشناسان غربي معتقد بودند نظام سرمايه‌داري در مسير سقوط و سراشيبي است.

مشاوره فرهنگي فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود گفت: گور بايدال نويسنده آمريکايي در اوايل دهه نود ميلادي مي‌گويد: "در دهه نخست قرن بعد يعني در سال 2010 پيش‌بيني مي‌شود نظام سرمايه‌داري آمريکا فرو بپاشد و از بين برود، اين يک اتفاق واقعي است که در لايه پنهان جامعه سرمايه‌داري مي‌افتد و اين باعث فشار بر طبقه‌هاي متوسط و ضعيف جامعه مي‌شود.

صفارهرندي در ادامه افزود: در کنار اين اتفاق، اتفاق ديگري در جبهه‌اي ديگر رخ مي‌دهد و آن قلع و قمع مخالفان در جهان است که کشورهايي نظير ايران، عراق، کره شمالي و حتي چين در مقابل آمريکا صف آرايي کرده‌اند که بايد از سر راه برداشته شوند اين تحولات و سردرگمي‌ها از ذوب شدن آمريکا حکايت دارد و کاهش قدرت آمريکا را در جهان شاهد هستيم.

وي با اشاره به ميزان نفرت مردم منطقه و غرب از آمريکا خاطرنشان كرد: در قبل از انقلاب اسلامي بيش از هفتاد درصد مردم منطقه و غرب از آمريکا راضي بودند، اما اکنون ميزان نفرت مردم از آمريکا به بيش از هشتاددرصد رسيده است که اين جاي تأمل فراوان دارد.

صفارهرندي اظهار كرد: با توجه به نگرش امام که رابطه با مردم را جايگزين رابطه با دولت‌ها کرد مشاهده مي‌شود تحولات در جهان به سرعت در حال شکل‌گيري است و ما شاهد به قدرت رسيدن جريانات ملي و مردمي و اسلامي در کشورهاي مختلف خاورميانه و منطقه عربي و حتي حياط خلوت آمريکا در آمريکاي جنوبي هستيم که بسيار مهم است.

وي با محال دانستن حمله رژيم صهيونيستي به ايران افزود: اسرائيل در موج اول حمله خود حداقل يک ميليون آواره روي دست خود مي‌گذارد، سراسر خاک اسرائيل در برد موشک‌هاي ايران، حزب الله و مقاومت اسلامي فلسطين است. تهديدات اين رژيم جنگ رواني است، آن‌ها در نامه‌هاي تهديدآميز خود نوعي درخواست مذاکره را مطرح مي‌کنند که اين خود نشانه‌اي از تزلزل آن‌ها و ترس و ناکامي آن‌ها در مقابله با جمهوري اسلامي و برنامه‌هاي آن است.

مشاوره فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اتفاقات سوريه گفت: در سوريه بخشي از اتفاقات محصول اشتباهات حکومتي است که در حاکميت حزب بعث با توجه به انگيزه‌هاي اعتقادي و ديني خود و نظام سوسيال ناسيوناليستي درصدد مهارکردن جريان اسلامي بود و اعتراضات هم به اين مسائل است که بايد اصلاح شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صفارهرندي تصريح كرد: از سوي ديگر دولت سوريه از بدو تاسيس جمهوري اسلامي ايران، رابطه دوستانه‌اي با ما آغاز کرده و در زمان جنگ تحميلي از حاميان ما بود و از معدود کشورهايي است که از حزب الله و مقاومت اسلامي فلسطين حمايت مي‌کند و يک مشعل فروزان در مقابله با رژيم صهيونيستي است و اين باعث شده که آمريکا و اسرائيل عمده فشار خود را به اين کشور بياورند.

وي اضافه كرد: بايد توجه داشت که در سوريه اکثريت از دولت و کشور خود حمايت مي‌کنند و گروه‌هاي مخالف برخلاف ديگر کشورهايي که در آن‌ها قيام شد مسلحانه و تهاجمي شروع به حمله به مردم و نيروهاي نظامي سوريه کردند و شورش گسترده نظامي به راه انداخته‌اند که اين خود از واقعيت ديگري پرده برمي‌دارد که از وجود توطئه‌هاي بيگانگان حکايت دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016