یکشنبه 29 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار همداني: در جنگ نرم حتي بسيجيان نوزاد هم مانور مي‌كنند، ایسنا

فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ با بيان اين‌كه «امروز جنگ سايبري در دستور كار سپاه تهران قرار دارد» گفت: دو مركز جنگ سايبري را در تهران راه‌اندازي كرده‌ايم كه امروز فعال هستند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حسين همداني در يك نشست خبري همچنين از تهيه طرح تحول اجتماعي با مشاركت بسيج در وزارت كشور خبر داد و گفت: طرح تحول اجتماعي توسط متوليان امر در وزارت كشور تهيه شده است و در اين طرح اغلب سازمان‌ها و بخش‌هاي كشور نقش دارند.

وي همچنين با اشاره به برنامه‌هاي سپاه تهران بزرگ در هفته بسيج امسال، از برگزاري همايشي با حضور نمايندگاني از كشورهاي مختلف خارجي با هدف پرداختن به اوضاع روز جهان در هفته بسيج سال جاري خبر داد.

فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ با اشاره به اين‌كه «هفته بسيج امسال بين عيد قربان و غدير با عاشورا قرار گرفته است» افزود: فرهنگ بسيج، فرهنگ ايثار، از خودگذشتگي، عمل به تكليف، فداكاري براي مردم، امر به معروف و نهي از منكر، ايستادن در برابر دشمنان و نترسيدن از هيچ كس جز خداي متعال است. هفته بسيج امسال با يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي يعني بيداري ملت در كشورهاي مختلف مصادف شده است و ما متوجه شديم كه حتي ملت آمريكا هم از مستضعفان هستند كه زير قدرت سرمايه‌داري له شده‌اند و ما بايد كمك كنيم چراكه اين فرمان الهي است، بنابراين يك روز از هفته بسيج امسال به بيداري ملت‌ها اختصاص داده شده است.

همداني اضافه كرد: امروز شاهد هستيم كه وقتي ملت‌ها براي قيام و اعتراض عليه حكومت‌هاي خود حركت مي‌كنند دقيقا رفتار زنان و مردان ما را پياده مي‌كنند و اين به بركت فداكاري مردم در انقلاب اسلامي است. امروز همه كساني كه در كشورهاي مسلمان اعتراض و مجاهدت مي‌كنند و كشته و مجروح مي‌دهند عملا همان هسته‌هاي مقاومت بسيج صد ميليوني جهان اسلام هستند كه امام خميني (ره) از آن ياد كرده بودند.

وي با بيان اين‌كه «در هفته بسيج امسال همايشي با حضور نمايندگاني از كشورهاي مسلمان و غيرمسلمان اعم از كشورهاي منطقه‌اي، اروپايي و آمريكايي در تهران برگزار خواهد شد» اظهار كرد: اين همايش در روز شنبه 5 آذر با هدف هم‌انديشي و پرداختن به اوضاع روز جهان از سوي سپاه تهران بزرگ برگزار مي‌شود. ما در 22 بهمن سال گذشته از اين افراد دعوت كرديم و در 13 آبان امسال نيز تعدادي از آن‌ها در مقابل لانه جاسوسي حضور پيدا كردند و برخي از آن‌ها از مصر، عراق و تركيه پيام‌هاي خود را قرائت كردند.

فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ در ادامه از برگزاري رزمايشي دفاعي امنيتي در دو نقطه تهران در هفته بسيج امسال خبر داد و گفت: با توجه به تهديدات امروز قرار است يك مانور قدرت و رزمايش دفاعي امنيتي در دهكده مقاومت سپاه تهران از سوي گردان‌هاي امام علي (ع)، امام حسين (ع)، عاشورا و الزهرا برگزار شود. اين رزمايش در روز شنبه 5 آذر در دو نقطه تهران برگزار خواهد شد و دو پيام به همراه دارد؛ پيام اول اميدواري و اطمينان براي مردم كشورمان است و پيام دوم به آمريكا و دشمنان است كه بدانند فرزندان اين ملت همان ايثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، بنابراين ما براي دفاع از ارزش‌ها آماده‌ايم و اگر دشمنان دست از توطئه‌ها و تهديدات خود برندارند آماده برخورد محكم و خشن هستيم.

همداني همچنين به امر به معروف و نهي از منكر به عنوان يكي از وظايف سپاه و بسيج اشاره كرد و افزود: برداشت اغلب مردم اين است كه امر به معروف و نهي از منكر فقط در مورد حجاب يا موارد جزئي است در حالي كه همه ماموريت‌هاي بسيج در اين راستاست. در همين راستا طرح تحول اجتماعي توسط متوليان ما در وزارت كشور تهيه شده و مسوول آن آقاي افشار است. در اين طرح اكثر بخش‌هاي كشور از جمله قواي سه‌گانه، وزارت ارشاد، حوزه علميه، مساجد و ديگر سازمان‌ها و بخش‌هاي مهم كشور نقش دارند و بسيج نيز ماموريت مهمي در آن دارد.

وي با بيان اين‌كه «طرح تحول اجتماعي يك طرح سلبي نيست، بلكه ايجابي است» اظهار كرد: اين طرح، طرح نظام است كه بسيج هم به عنوان عضوي از آن نقش و ماموريت دارد و تهران بزرگ نيز در اين طرح اولويت خواهد داشت. طرح تحول اجتماعي يك طرح كامل و درازمدت است و اكثر دستگاه‌هاي مهم نظام در آن نقش دارند.

او به به ماموريت سپاه و بسيج در زمينه امر به معروف و نهي از منكر در حوزه‌هاي اقتصادي و سياسي اشاره كرد و گفت: سپاه و بسيج در بخش اقتصادي نيز ماموريت دارند. فرمان مقام معظم رهبري، انضباط اقتصادي و صرفه‌جويي بوده است كه هر دوي اين‌ها از شاخصه‌هاي جهاد اقتصادي هستند و ما بايد در اين زمينه تلاش كنيم. امر به معروف در عرصه سياسي نيز وجود دارد به طوري كه هر كس در ميدان سياست بداخلاقي مي‌كند بسيجيان بايد امر به معروف و نهي از منكر كنند. هر كس فعاليت سياسي دارد و از خط قرمزها عبور مي‌كند، بسيجيان بايد وارد شوند چراكه امام هم چنين فرماني داده است. يكي از وظايف بسيجيان ما اين است كه افراد متعهد و ولايت‌مدار را به مردم بشناسانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همداني در ادامه اين نشست خبري به فعاليت‌هاي سپاه تهران در زمينه جنگ سايبري اشاره كرد و گفت: دو هزار وبلاگ‌نويس را در تهران بزرگ ساماندهي كرده‌ايم كه عملا افسران جنگ سايبري ما و رزمندگان اين دوره ما در مقابله با آفند فرهنگي دشمن محسوب مي‌شوند. اين وبلاگ‌نويسان در هفته بسيج كار خود را آغاز مي‌كنند تا در زمينه‌هاي مختلف كار آگاه‌سازي و آموزش را انجام دهند و دشمن را خلع سلاح كنند.

وي اضافه كرد: امروز در تهران بزرگ هشت ميليون و 500 هزار نفر جامعه هدف ما هستند و ما هم همه اين‌ها را بسيجي مي‌دانيم. در جنگ سخت زمينه حضور همه افراد نبود ولي در جنگ نرم همه حضور دارند و حتي بسيجيان نوزاد ما هم مانور مي‌كنند و همايش دارند چراكه اين‌ها هم در جنگ نرم نقش ايفا مي‌كنند. در جنگ سايبري از بسيجي 18 روزه تا اقشار مختلف بسيج نقش دارند. امروز پنج هزار و 140 رسانه و شبكه ماهواره‌اي از سراسر دنيا به ما حمله مي‌كنند بنابراين حمله ما در فضاي سايبري حتما بايد گسترده و بمباران ما در فضاي مجازي عظيم باشد.

فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ در پايان به برگزاري انتخابات مجلس در اسفند امسال اشاره كرد و گفت: در اسفند امسال عمليات بزرگي در پيش داريم. ميدان سياست با ميدان جنگ فرقي ندارد و يكي است، بنابراين بزرگترين وظيفه بسيجيان در تهران بزرگ و مهمترين وظيفه همه مردم در اين ميدان پيش‌رو، مشاركت مردمي است. موفقيت عمليات ما در اسفند امسال به مشاركت مردم بستگي دارد و اين‌كه چه كساني انتخاب مي‌شوند در حوزه بسيج نيست و وظيفه بسيج افزايش مشاركت مردم است. البته مردم ما آگاه و بصير هستند به طوري كه در سال 88 نيز نشان دادند كه قدرت تحليل دارند و مي‌دانند چه كساني را انتخاب كنند. آن‌ها مي‌دانند چه كسي خادم است و چه كسي قصد خيانت دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016