شنبه 5 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح ورود هواپيمايی قطر به ايران يک ماهه شد، مهر

با گذشت بيش از يکماه از طرح ورود هواپيمايی قطر و عدم اعلام آمادگی از سوی اين شرکت، رئيس کميسيون عمران مجلس مطرح کرد که به نظر نمی رسد که اين طرح عملياتی شده باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اين روزها موضوع ورود هواپيمايی قطر در عرصه حمل و نقل هوايی ايران يکی از بحث های روز رسانه های داخلی و يا حتی خارجی است و منتقدان و موافقان زيادی دراين باره اظهار نظرکرده اند که شرکت های هواپيمايی داخلی يکی از مهمترين منتقدان اين موضوع هستند. شرکت های هواپيمايی در اين خصوص به قانون کاپوتاژ استناد می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنها معتقد هستند براساس قانون کاپوتاژ (پيمان بين المللی هواپيمايی کشوری) هريک از کشورهای متعاهد حق خواهند داشت که از صدور اجازه به هواپيمای ساير کشورهای متعاهد که جهت حمل و نقل به مسافر يا پست و يا کالا در مقابل کرايه يا اجرت از يک نقطه به نقطه ديگر در قلمرو خود مبادرت به پرواز می کند امتناع نمايد و نيز متعهد می شوند که داخل هيچگونه ترتيباتی نشود که ترجيحا چنين حق انحصاری به کشور ديگر يا شرکت هواپيمايی کشور ديگر بدهد و نيز چنين حق انحصاری را از کشور ديگر برای خود تحصيل ننمايند."
بنابراين شرکت های هواپيمايی براين امر تاکيد داند که هواپيمايی قطر تمامی پروازهای پرمسافر و مسيرهای پرتردد را از شرکت های هواپيمايی داخلی می گيرد و پس از مدت کوتاهی اين شرکت ها ورشکست خواهند شد که اين موضوع می تواند امنيت داخلی را هم تحت تاثير قرار دهد. اما وزير راه و شهرسازی در گفت وگو با مهر اعلام کرد که هواپيماهای قطری در حال حاضر هم ۲۱ پرواز در ايران انجام می دهند يعنی از دوحه به شهرهای مختلف ايران پرواز دارند. شرکت هواپيمايی قطر درخواست افزايش تعداد پروازهای دوحه به شهرهای مختلف ايران را داد که ما نيز اين شرط را تعيين کرديم که تعداد پروازهای قطری می تواند به ۷۰ پرواز برسد درصورتيکه بخشی از پروازهای داخلی را هم برعهده بگيرد. وزير راه وشهرسازی بابيان اينکه هم اکنون ۳۵۰۰ پرواز داخلی از سوی شرکت های هواپيمايی در کشور انجام می شود، بيان کرد: ۷۰ پرواز تنها ۲ درصد از حجم کل پروازهای داخلی را شامل می شود. نيکزاد افزود: ما اين پيشنهاد را داديم که وقتی پروازی از دوحه به مقصد تهران می آيد بايد مسافران ايرانی را به شهرهای ديگر هم ببرد و پس از آن دوباره به دوحه بازگردد همچنين می توانند مسافران خارجی را هم به مقصد دوحه پوشش دهند. اين درحالی است که حدود يکماه از طرح اين موضوع از سوی وزير می گذرد و هنوز هواپيمايی قطری دراين باره اظهار نظری نداشته است که اين می تواند نشانگر عدم تمايل اين شرکت هواپيمايی برای ورود به آسمان ايران باشد. در اين رابطه رئيس کميسيون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به نظر نمی رسد که اين طرح عملياتی شده باشد.
علی اکبر آقايی بابيان اينکه کميسيون عمران پس از رای گيری، مخالفت خود را اعلام کرد، گفت: کميسيون اعلام کرد که هواپيمايی خارجی به شرطی می تواند در فرودگاه های مختلف جابجايی مسافر داشته باشد که در اجاره شرکت های هواپماييی داخلی باشد.وی افزود: همچنين اين هواپيماها نبايد با آرم و کرو پروازهای خودشان جابجايی مسافر داشته باشند و ما بطور حتم مخالف اين هستيم که هواپيمايی بيگانه با پرچم آن کشور در داخل ايران پرواز کند. رئيس کميسيون عمران مجلس با اشاره به اينکه اين موضوع در قانون برنامه پنجم هم رد شد، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه ورود هواپيمايی خارجی به کشور تصويب نشد مگر اينکه در اجاره شرکت های هواپيمايی داخلی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016