پنجشنبه 10 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو بين‌الملل از نقض حقوق بشر در عربستان انتقاد کرد، ايلنا

در گزارش جديدی که توسط عفو بين‌الملل منتشر شده، آمده است که هزاران تن در عربستان سعودی دستگير شده‌اند و بسياری از اين دستگير شدگان بدون تفهيم اتهام يا بدون دادگاهی شدن، بازداشت شده‌اند.


ايلنا: سازمان عفو بين‌الملل، عربستان سعودی را متهم کرده است که موج جديدی از سرکوب‌های داخلی را با هدف جلوگيری از تظاهرات مخالفان در کشور مانند آنچه که در کشورهای ديگر عربی رخ داد، به راه انداخته است.

به گزارش ايلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در گزارش جديدی که توسط عفو بين‌الملل منتشر شده، آمده است که هزاران تن در عربستان سعودی دستگير شده‌اند و بسياری از اين دستگير شدگان بدون تفهيم اتهام يا بدون دادگاهی شدن، بازداشت شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش عفو بين‌الملل، بسياری از افرادی که خواستار اصلاحات در اين کشور شده‌اند نيز به دنبال دادگاه‌هايی که اين گزارش آنها را «بسيار ناعادلانه» خوانده است، به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

عفو بين‌الملل همچنين وزارت کشور عربستان سعودی را متهم کرده که تلاش کرده است تا قدرت فرا قانونی در اختيار بگيرد؛ اختياراتی که به گفته عفو بين‌الملل به اين وزارتخانه اجازه می‌دهد تا بدون پاسخگو بودن مرتکب نقض شديد حقوق بشر شود.

عفو بين‌الملل هم‌زمان از استفاده متناوب از شکنجه در عربستان سعودی انتقاد کرده است.

مقام‌های عربستان سعودی اين اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

عفو بين‌الملل در گزارش ۷۳ صفحه‌ای خود، مقام‌های عربستان سعودی را متهم کرده است که صدها تن را که خواهان اصلاحات سياسی و اجتماعی بوده يا می‌خواسته‌اند که بستگانشان که بدون اتهام يا دادگاه بازداشت شده‌اند، آزاد شوند را بازداشت کرده است.

گزارش تازه عفو بين‌الملل حاکی است که از ماه فوريه سال جاری ميلادی که اعتراض‌هايی در عربستان شروع شد، دولت عربستان سعودی سرکوب معترضان را که شامل دستگيری بسياری از مسلمانان شيعه اين کشور بود، آغاز کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016