دوشنبه 14 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا: نشانه‌ای وجود ندارد که ايران هواپيمای جاسوسی را زده باشد، راديو فردا

در واکنش به خبر سرنگونی يک هواپيمای بدون سرنشينی آمريکايی از سوی ايران، يک مقام آمريکايی اعلام کرد هيچ نشانه‌ای دال بر اينکه اين هواپيما مورد هدف قرار گرفته باشد، وجود ندارد.

روز يکشنبه رسانه‌های ايران به نقل از يک مقام آگاه نظامی، اعلام کردند يک فروند هواپيمای بدون سرنشين (پهپاد) آمريکايی توسط نيروهای مسلح در شرق کشور سرنگون شد.

اين مقام نظامی ايرانی نوع اين هواپيما را «آر کيو ۱۷۰» اعلام کرد و گفت: «بر اساس آخرين خبرهای دريافتی از شرق کشور اين پهپاد سرنگون شده با اندکی خسارت هم اينک در اختيار نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران قرار گرفته است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در واکنش به اين خبر، يک مقام آمريکايی که خواسته نامی از وی برده نشود به خبرگزاری رويترز گفت: «تا اين لحظه مطلقا هيچ نشانه‌ای دال بر اينکه ايرانی‌ها اين هواپيما را سرنگون کرده باشند، وجود ندارد.»

در همين روز نيروهای ناتو در افغانستان (آيساف)،‌اعلام کردند که اين هواپيما ممکن است متعلق به نيروهای آمريکايی باشد.

آيساف در بيانيه‌ای خود آورده‌ است که «هواپيمای بدون سرنشينی که ايرانی‌ها به آن اشاره می‌کنند ممکن است يک هواپيمای شناسايی بدون سرنشين آمريکايی باشد که اواخر هفته گذشته در غرب افغانستان پرواز داشت.»

آيساف می‌افزايد: «هدايت‌کنندگان اين هواپيمای بدون سرنشين کنترل اين هواپيما را از دست دادند و در اين مدت مشغول تعيين موقعيت آن بودند.»

در همين حال مقام نظامی ايرانی همچنين گفته بود که واحدهای جنگ الکترونکی و پدافند هوايی، اين هواپيما را که «به طور محدود» به مناطق مرزی شرق ايران وارد شده بود، «کشف و از کنترل متجاوزين خارج ساخته و آن را سرنگون» کردند.

به گفته اين مقام نظامی ايرانی اين هواپيما «با اندکی خسارت» در اختيار نيروهای مسلح ايران قرار دارد.

هواپيماهای رادارگريز آر کيو ۱۷۰ که تنها در اختيار ايالات متحده است، بنا بر گزارش واشينگتن پست در پروازهای شناسايی محل اختفای اسامه بن‌لادن در پاکستان نقش موثری داشته‌اند؛ اين هواپيما غيرمسلح است و می‌تواند در ارتفاع بسيار بالا به پرواز دربيايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016