دوشنبه 14 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تکذیب حمایت زندانیان سیاسی از شرکت در انتخابات مجلس نهم، بی بی سی

اعضای خانواده های چهار زندانی اصلاح طلب، خبر منتشر شده در رسانه های محافظه کار در مورد حمایت آنها از شرکت در انتخابات را تکذیب کردند.

مریم شربتدار قدس یکشنبه ۱۳ آذر (۴ دسامبر) در مصاحبه با بی بی سی گفت که فیض الله عرب سرخی همسرش در دیدار با وی، خبر رسانه های محافظه کار را "به شدت تکذیب کرده" و گفته است در صورت حمایت از چنان دیدگاه هایی، لزومی نداشت در زندان باقی بماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در واکنش هایی جداگانه، همسران محسن میردامادی، عبدالله رمضان زاده و فرزند داوود سلیمانی، در مصاحبه با سایت اصلاح طلب کلمه به تکذیب اظهارات منتسب به بستگان زندانی خود در مورد شرکت در انتخابات پرداخته اند.

این تکذیب، در پاسخ به اقدام چند روز پیش تعدادی از سایت های محافظه کار در انتشار نامه ای منتسب به محسن میردامادی، عبدالله رمضان زاده، فیض الله عرب سرخی، علیرضا رجایی و بهزاد نبوی صورت گرفته که از معروف ترین زندانیان سیاسی اصلاح طلب محسوب می شوند.

سایت های محافظه کار، مدعی شده بودند که امضا کنندگان این نامه، به تکذیب بیانیه ۳۶ امضایی منتشر شده در نیمه آبان پرداخته اند که با امضای این ۶ نفر و دیگر همفکرانشان منتشر شده بود.

واکنش به بیانیه ۳۶ امضایی

۳۶ زندانی سیاسی در آن نامه از مردم خواسته بودند تنها در صورت برگزاری انتخاباتی سالم و آزاد در آن شرکت کنند، اما در غیراین صورت انسجام خود را حفظ کنند و انتخاباتی "غیرقانونی" را مشروعیت نبخشند.

به دنبال انتشار این بیانیه، سایت اصلاح طلب جرس نوشت که مقامات امنیتی و قضایی، برخی امضاکنندگان بیانیه را تهدید کرده اند که علاوه بر محکومیت قبلی، به پنج سال حبس جدید نیز محکوم خواهند شد.

امروز زهرا مجردی، همسر محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، در مصاحبه با سایت کلمه گفته است که همسرش در جدیدترین ملاقاتی که با وی داشته تاکید کرده: "اگر آقایان اینقدر نیاز دارند که از زبان اصلاح طلبان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند، معلوم نیست چرا تلاش نمی کنند اشتباهاتشان را جبران کنند، به جای اینکه با چنین اخبار کذبی وارد صحنه شوند".

آسیه کریم زاده، همسر عبدالله رمضان زاده قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت نیز در مصاحبه با همین سایت، ضمن خبر دادن از بی اطلاعی همسرش از متن نامه منسوب به شش زندانی سیاسی اصلاح طلب گفته است: "هیچ کس باور نمی کند که هیچ کدام از اینها که اسمشان زیر این بیانیه آمده است چنین نظری داشته باشند، چه برسد به اینکه همگی آن را امضا کنند."

مریم شربتدار قدس، همسر فیض الله عرب سرخی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز گفته است که تا وقتی که همسرش و همفکران او در زندان هستند، نامه هایی که منابع نزدیک به حکومت به نقل از آنان منتشر می کنند "قطعا دروغ است".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016