دوشنبه 14 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از خروج لطف الله ميثمی از کشور ممانعت شد، رسام

از خروج مهندس لطف الله ميثمی از کشور برای سخنرانی در مراسم محرم تشکيلات رسام، ممانعت شد.

اين فعال سياسی که شب گذشته برای خروج از مرز هوايی کشور در فرودگاه حاضر شده بود، با ممانعت ماموران امنيتی روبرو شد.

مهندس ميثمی از دانشجويان فعال در دهه‌های چهل و پنجاه شمسی است که در راه مبارزات انقلابی بار‌ها زندانی شده و يک دست و بينايی دو چشم خود را از دست داد.

تشکيلات رسام به خاطر عدم حضور ايشان مراسم خود را ملغی کرد و در همين باره بيانيه‌ای صادر کرد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او پس از انقلاب نيز به خاطر مواضع انتقادی خود به زندان افتاد. ميثمی هم اکنون مدير مسئول نشريه «چشم انداز ايران» است.
ان الحسين مصباح الهدی و سفينه النجاه

پس از دو سال و نيم فعاليت مستمر در راستای اهداف جنبش سبز و برگزاری چندين مراسم مذهبی که با عنايات حضرت حق و بذل توجه ايرانيان مالزی هربار با شکوه‌تر از پيش برگزار گرديد، اينک در آستانه برگزاری دومين محرم سبز به مسائل و مشکلاتی برخورديم که هيچ کس را جز شما عزيزان هموطن در مالزی و ديگر مخاطبين تشکيلات راه سبز ايرانيان مالزی برای در ميان گذاردن مسائل پيش آمده محرم‌تر ندانستيم. همانگونه که مطلعيد و از کيفيت برگزاری مراسم‌های رسام نيز بر می‌آيد هماهنگ نمودن و اجرای اين دست مراسمات نيازمند برقراری ارتباطاتی گسترده و متنوع است تا بخشهای مختلف مراسم به نحو مطلوب برگزار شود. يکی از مهم‌ترين بخشهای مراسم هر ساله سخنرانی اصلی مراسم بوده که سعی بر آن بوده تا از محققين و انديشمندان برجسته دعوت به سخنرانی گردد. کسانی که متناسب با وضعيت روز جامعه به بيان درد‌ها و حقايق بپردازند. برای محرم امسال نيز چون گذشته ارتباطاتی برقرار گرديد که متاسفانه متوجه شديم حاکميتِ به اصطلاح دينی کشور تاب تحمل اين کانون حق طلبی و اشاعه حقايق را ندارد و بسياری از علما و شايستگان را تحت فشار قرار داده تا از حضور در مراسم رسام امتناع نمايند. اين کار شکنی و سنگ اندازی در برگزاری مراسم مذهبی تا جايی پيش رفت که بعضا سخنرانان مورد نظر را ممنوع الخروج نموده و گذرنامه ايشان را جلب نمودند.

دراين راستا، حاکميت دقايقی قبل از پرواز پاسپورت آقای لطف الله ميثمی توقيف و از خروج ايشان ممانعت شد. مهندس ميثمی از دانشجويان فعال در دهه‌های چهل و پنجاه شمسی است که در راه مبارزات انقلابی بار‌ها زندانی شده و يک دست و بينايی دو چشم خود را از دست داد. او پس از انقلاب نيز به خاطر مواضع انتقادی خود به زندان افتاد. ميثمی هم اکنون مدير مسئول نشريه «چشم انداز ايران» است.

بی‌شک حقيقت و عدالت مسير خود را طی خواهد نمود و اين گونه برخورد‌ها نشانی بر ناراستی مدعيان حکومت عدل علوی است. بدين وسيله ضمن تشکر ويژه از جناب آقای مهندس ميثمی که رنج اين سفر را پذيرفته بودند، و ضمن عرض پوزش از کليه عزاداران و سروران ارجمند عدم برگزاری مراسم محرم امسال را به اطلاع می‌رسانيم.

لازم به يادآوريست مراسم‌های غير دولتی و مردمی ديگری که از ابتدای محرم در شهر‌های پوتراجايا، سايبرجايا و سردانگ برگزار می‌شده کماکان برقرار می‌باشد.

رسام- تشکيلات راه سبز ايرانيان مالزی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016