سه شنبه 15 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديلی تلگراف: سپاه پاسداران ايران در وضعيت جنگی قرار گرفته است، العربيه

دبی-العربيه. نت - روزنامه بريتانيايی "ديلی تلگراف" در شماره سه شنبه ۶-۱۲-۲۰۱۱ خود گزارش داد که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ايران، نيروهای خود را در وضعيت جنگی قرار داده است.

بنا بر اين گزارش، اين اقدام سپاه پاسداران نشان دهنده افزايش احتمال حمله نظامی غرب به ايران برای فلج کردن برنامه اتمی اين کشور است.

پس از آن که آژانس بين المللی انرژی اتمی در آخرين گزارش خود، از تلاش جمهوری اسلامی ايران برای دستيابی به سلاح اتمی سخن گفت، زمزمه هايی از احتمال اقدام نظامی عليه نيروگاه های اتمی ايران به گوش رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"ديلی تلگراف" به نقل از منابع ديپلماتيک خود گزارش داد که محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران دستور آماده باش نيروهای تحت امر خود برای مقابله با هرگونه حملات نظامی و همچنين عمليات سری خارجی را صادر کرده است.

اين روزنامه بريتانيايی افزوده است که مسئولان اطلاعات غربی گفته اند که ايران استقرار موشک های دوربرد و واحدهای توپخانه ای خود را در مواضع استراتژيک آغاز کرده است.

ماه گذشته، انفجاری يک منطقه نظامی در نزديکی تهران را لرزاند. سپاه پاسداران اعلام کرده که اين حادثه هنگام انتقال مهمات رخ داده و وجود هرگونه خرابکاری را رد کرد. اما برخی ديگر از اخبار و نقل قول های منتشره به نقل از مقام های ايرانی، از وجود عمليات خرابکاری در اين حادثه حکايت کرده اند.

از سويی يک منبع مطلع که خواسته نامش فاش نشود به "العربيه.نت" گفت، حادثه در اثر انفجار سوخت جامد موشک های "سجيل" سپاه پاسداران روی داد.

بنا بر اين اطلاعات در پی تهديدهای اخير از سوی کشورهای غربی و اسرائيل در خصوص حمله به ايران به دليل برنامه اتمی اش، مسولان بلند پايه نظام تصميم می گيرند موشک های سجيل را از انبار خارج کرده و در کوير مستقر کنند. اين اقدام به دو منظور صورت گرفت؛ نخست حفاظت از موشک ها در صورت حمله احتمالی به انبار و دوم توزيع جغرافيايی و آمادگی برای شليک آن ها در صورت آغاز هرگونه جنگ احتمالی.

در انفجار مذکور شمار غير معلومی از نيروهای سپاه پاسداران از جمله حسن تهرانی مقدم که مغز متفکر صنعت موشکی ايران توصيف می شد ، کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016