شنبه 4 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنتاگون و حضور سپاه پاسداران در جهان، رادیو فرانسه

فواد روستائی

در سند وزارت دفاع آمریکا ضمن تأکید بر برخورداری سپاه پاسداران از توانائی عملیاتی در سراسر جهان، از احتمال منطقی افزایش تماس و برخورد های مستقیم و غیرمستقیم میان نیروهای آمریکائی و نفرات سپاه پاسداران سخن به میان آمده و در مورد بلندپروازی های جمهوری اسلامی ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای و تقویت حضور خود در جهان هشدار داده شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در کشور ونزوئلا حضور دارد.

بر اساس یک سند وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که در اختیار کنگرۀ این کشور قرار گرفته و خبرگزاری فرانسه نیز به آن دسترسی پیدا کرده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران- که این خبرگزاری از آن به عنوان "بازوی ایئولوژیک رژیم ایران" یاد می کند- در سراسر جهان از ظرفیت و توانائی عملیاتی برخوردار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این سند از جمله گفته شده است که سپاه پاسداران در خاورمیانه و شمال افریقا مستقر شده و در سال های اخیر حضور خود در آمریکای لاتین و به ویژه ونزوئلا را تقویت کرده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در مورد این سند وزارت دفاع آمریکا یادآوری می کند که جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا را قراردادهای همکاری متعددی به ویژه در عرصه های بانکی و صنعتی به هم پیوند زده است.

در بخش دیگری از این سند بر این نکته انگشت گذاشته شده است که با تقویت حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این مناطق، بر احتمال تماس و برخورد مستقیم یا غیر مستقیم میان نیروهای آمریکائی و افراد سپاه پاسداران نیز منطقاً بیشتر خواهد شد.

از نظر وزارت دفاع آمریکا این تماس ها می تواند یا "مستقیم" باشد یا از طریق گروه های تندرو پشتیبان سپاه پاسداران به وقوع بپیوندد.

این تجزیه و تحلیل جزئی از گزارش پنتاگون در مورد استراتژی نظامی جمهوری اسلامی ایران است که هرسال به وسیلۀ پنتاگون تهیه شده و به کنگرۀ آمریکا ارائه می شود.

در این سند یا گزارش هشدار داده شده است که جمهوری اسلامی ایران در عین داشتن جاه طلبی "تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای" در عرصه های نظامی و دیپلماتیک، مایل است حضور خود در سراسر جهان را نیز افزایش دهد.

خبرگزاری فرانسه در پایان یادآوری می کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحت فرماندهی آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016