چهارشنبه 16 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش برخورد با معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی در روسیه، يورونيوز

پلیس روسیه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور برخورد خود را با معترضان به نتایج آن در مسکو و سن پترزبورگ افزایش داده است. این نیرو تاکنون بیش از ۲۵۰ معترض، روزنامه نگار و مخالف، از جمله بوریس نمتسوف، منتقد دولت و معاون اول نخست وزیر سابق روسیه و سرگئی میتروخین، از رهبران حزب مخالف دولت روسیه «یابلوکو» را دستگیر کرده است. روز سه شنبه دادگاهی در مسکو الکسی ناوالنی، وبلاگ نویس مخالف دولت روسیه را به پانزده روز حبس محکوم شد. او دوشنبه شب در تظاهراتی ضددولتی دستگیر کرده بود.

در همین شرایط وبسایت گری گاسپاروف، قهرمان سابق شطرنج جهان و منتقد دولت روسیه نیز از دستگیری های جدیدی در سن پترزبورگ خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه، انتقادهای بین المللی نسبت به انتخابات این کشور را رد کرد و آنها را نوعی دخالت در امور داخلی کشورش دانست. او در این باره با اشارۀ تلویحی به آمریکا و کشورهای منتقد انتخابات پارلمانی روسیه در اروپا گفت:« نتایج انتخابات درست هستند. ما می بینیم و می دانیم در کشورهای دیگر که انتظار ثبات اقتصادی بیشتری از آنها می رفت چه وضعی برقرار است و میلیون ها نفر در آنها در خیابان مشغول اعتراض هستند.»

دیمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه نیز بشدت به انتقادها از انتخابات پارلمانی این کشور واکنش نشان داد. او در دیدار با ولادیمیر چوروف، رئیس کمسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت:«درستی انتخابات روسیه موضوع کار ناظران و نهادهای بین المللی نیست. مسائل نظام سیاسی روسیه ربطی به آنها ندارد. شاید کمی بعد آنها بخواهند به ما بگویند که چگونه باید قانون اساسی کشورمان را بنویسیم.»

به نظر می رسد که زورآزمایی خیابانی دولت روسیه با مخالفان نیز به پایان نرسیده است. حامیان ولادیمیر پوتین روز سه شنبه با وجود تجمع های اعتراضی در روسیه علیه دولت، در حمایت از او راهپیمایی برگزار کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016