چهارشنبه 16 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسکو اظهارات هيلاری کلينتون درباره انتخابات عمومی روسيه را غيرقابل‌قبول خواند، ايسنا

وزارت امور خارجه روسيه اظهارات هيلاری کلينتون در زمينه انتخابات پارلمانی اين کشور را غيرقابل قبول خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، به نقل از خبرگزاری شينهوا، هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا پيش از اين اعلام کرده بود که انتخابات دومای روسيه که روز يکشنبه برگزار شد، نه آزاد و نه عادلانه بوده است. برخی مقام‌های کاخ سفيد نيز اعلام کردند که واشنگتن در خصوص انتخابات روسيه به شدت نگران هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد، مسکو از طرف آمريکايی انتظار دارد از بيانيه‌های غيردوستانه اجتناب کند چرا که اين نوع بيانيه‌ها مغاير با رويکرد مثبت در روابط دوجانبه مسکو-واشنگتن است.

در بيانيه وزارت امور خارجه روسيه آمده است: ما بايد با کمال تاسف اعلام کنيم که واشنگتن همچنان از عناوين و مسائل کليشه‌ای قديمی استفاده می‌کند؛ بدون آنکه برای دانستن آنچه در حقيقيت در انتخابات ما رخ داده است، تلاشی کرده باشد.

براساس اين بيانيه، شهروندان روسی حضوری فعال در انتخابات داشتند و نمايندگانشان را انتخاب کردند. تنها شهروندان روسی هستند که حق دارند بدون توجه به هيچ مساله ديگری آينده کشورشان را تعيين کنند.

وزير امور خارجه آمريکا با اظهار نگرانی جدی واشنگتن در خصوص وقوع بی‌نظمی‌ها در انتخابات پارلمانی روسيه، خواهان انجام تحقيقات کامل در اين زمينه شد.

هيلاری کلينتون اعلام کرد که آمريکا نگرانی‌هايی جدی نسبت به شيوه اجرای انتخابات در روسيه دارد و خواهان تحقيقات کامل درباره‌ی گزارش‌ها درخصوص وقوع تقلب و اذيت مخالفان و ناظران شد.

ديميتری مدودف، رئيس‌جمهوری روسيه نيز از اقدام‌های مداخله‌جويانه واشنگتن در خصوص انتخابات دوما به شدت انتقاد کرد و گفت که نظام سياسی يک مساله داخلی روسيه به شمار می‌آيد.

وی اعلام کرد: در صورتی که آنها در انتخابات نظارت داشته باشند و در آن تعرضی پيدا کنند، مساله به گونه‌ای ديگر است اما موضوع نظام سياسی روسيه است که هيچ ارتباطی به آنها ندارد.

حزب حاکم "روسيه متحد" در انتخابات دوما موفق شد نزديک به نيمی از آرا را به خود اختصاص دهد. حزب روسيه متحد با شمارش ‌‌٩٦ درصد از آراء توانست با کسب ‌‌٥/٤٩ درصد آرا، پيروز انتخابات اخير اين کشور شود. همچنين حزب کمونيست روسيه ‌‌٢/١٩ درصد، حزب روسيه معتدل ‌‌٢/١٣ درصد و حزب ليبرال دموکرات نيز ‌‌٧/١١ درصد از آراء را به دست آوردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016