شنبه 19 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه: جاسوسخانه مجازی آمريکا در ايران انتخابات مجلس نهم را هدف گرفته است، فارس

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بيان اينکه راه‌اندازی سايت جاسوسخانه مجازی آمريکا در ايران به اقدامات بی‌بی‌سی فارسی در قبل از انتخابات سال ۸۸ شباهت دارد، گفت: سفارت مجازی آمريکا در ايران انتخابات مجلس نهم را هدف ‌گرفته است.

حميدرضا مقدم‌فر در حاشيه نشست تشکيلاتی بسيج دانشجويی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در برخورد با راه‌اندازی سايت سفارت مجازی آمريکا در ايران بايد هوشيار باشيم تا مانند انتخابات ۸۸ مسئولان و نخبگان ما غافلگير نشوند.
وی با اشاره به اينکه راه‌اندازی جاسوسخانه مجازی آمريکا در ايران حاوی پيام‌هايی است، افزود: اين سايت فقط با هدف جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات ايجاد نشده است بلکه در واقع آمريکا سعی دارد يک اقدام عملياتی را طراحی و راه‌اندازی کند، که در عمل انتخابات مجلس نهم را هدف ‌گرفته ‌و طراحی اين سايت برای فتنه‌انگيزی در انتخابات اسفند ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی است.
اين کارشناس و تحليل‌گر مسائل سياسی با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبری مبنی بر اينکه "انتخابات مجلس نهم يک فرصت است" عنوان کرد: آمريکايی‌ها سعی دارند اين انتخابات را برای نظام جمهوری اسلامی ايران به يک ناامنی و مسئله امنيتی تبديل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقدم‌فر ادامه داد: ‌از اقدام آمريکا در راه‌اندازی جاسوسخانه مجازی در ايران بايد اين پيام را دريافت کرد که اين بار آمريکايی‌ها به دنبال چه سناريويی برای انتخابات هستند، بايد در اين زمينه اقدام به‌هنگام انجام دهيم تا همچون انتخابات سال ۸۸ به دليل اقدام ديرهنگام در خنثی‌کردن فتنه‌های دشمنان،‌ آشوب تازه‌ای رقم نخورد.
وی به راهکارهای متصور در مقابله با اين سناريوی طراحی شده دشمنان نظام اشاره و بيان کرد: نخستين نکته‌ای که بايد مدنظر قرار گيرد اين است که فتنه‌های دشمنان به خوبی شناخته شده و فهم شود و تحليل درستی از سناريوی دشمن داشته باشيم و ببينيم آمريکا در اجرای نقشه‌های جديد به دنبال چه اهدافی است و با چه تکنيک‌ها و روش‌هايی می‌خواهد اين بار اقدام کند، آيا اين بار هم رمز عمليات و آشوب‌های مورد نظرشان تهمت تقلب و تشکيک در انتخابات است؟

* سناريوهای دشمنان برای مردم افشا شود
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران افزود: در انتخابات ۸۸ به دليل فهم ديرهنگام برخی موضوعات و پديده‌های دست‌ساخته دشمن توسط برخی مسئولان بود که دچار مشکل شديم، بر اين اساس اين بار بايد پديده‌ها را با دقت بررسی و فهم کرد.
وی عنوان کرد: نخستين اقدام در مقابله با دسيسه‌های دشمن در انتخابات اين است که سناريوها و برنامه‌های دشمنان را برای انتخابات پيش‌رو به خوبی متوجه شد، تحليل درستی از موضوع داشت و اقدام مقابله‌ای به‌هنگام انجام داد.
مقدم‌فر درباره اين اقدامات مقابله‌ای اظهار کرد: از جمله اين اقدامات افشای فوری و به‌هنگام برنامه‌ها و سناريوهای دشمن برای مردم است.
وی اضافه کرد: اجازه ندهيم که دشمنان نقشه‌های خود را پياده کنند و بعد از لطمه خوردن در رسانه‌ها برای مردم موضوعات را تبيين کنيم.

* لزوم بصيرت‌افزايی در مقابله با توطئه‌های دشمنان
وی با بيان اينکه در مقابله با سناريوهای دشمنان بايد بصيرت‌افزايی به عنوان يک کليد همواره مورد توجه قرار گيرد، تصريح کرد: بصيرت‌افزايی مهم‌ترين اقدام برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان بر ضد نظام جمهوری اسلامی است.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران به ساير اقدامات در اين زمينه اشاره و بيان کرد: دستگاه‌های مسئول مانند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی، دستگاه‌های رسانه‌ای و وزارت ارشاد بايد در مقابله با فتنه‌های دشمنان هوشمند باشند.
مقدم‌فر ادامه داد: امروز دشمنان به صورت پيچيده و چند لايه‌ای عمل می‌کنند بنابراين ضروری است مسئولان کشور نيز با هوشمندی اين نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

* لطمه به ليست واحد اصولگرايان کمک به دشمن است
وی در ادامه به وحدت اصولگرايان در برگزاری نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: وحدت اصولگرايان رمز موفقيت و رمز پيروزی جبهه اسلامی و گفتمان امام و رهبری است.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران عنوان کرد: هر امری که به اين وحدت و به اين ليست واحد اصولگرايان آسيب بزند، در واقع به دشمن کمک کرده است.

* جريان فتنه و جريان انحرافی برای دشمن پادويی می‌کنند
مقدم‌فر در ارتباط با جريان انحرافی در جامعه و لزوم افشای آن اظهار کرد: مردم بايد بدانند که امروز دو جريانی که می‌توانند برای دشمنان ما سربازی کنند و پادوی دشمنان باشند، جريان انحرافی و جريان فتنه است.
وی ادامه داد: حال اگر جريان انحرافی در يک مکان حساسی مانند دولت قرار گرفته باشد بايد حساسيت بيشتری به اين موضوع داشت.
مديرعامل سابق خبرگزاری فارس به نقش رسانه‌ها در تبيين اين جريانات اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در اين زمينه با نقش بسيار خطير خود وظيفه دارند انحرافات جريان انحرافی را تبيين کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016