شنبه 19 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زمزمه قرارداد جديد "الخوری" زمين‌خوار عرب با وزارت راه و شهرسازی، فارس

خبرگزاری فارس: زمزمه هايی شنيده شده که "الخوری"، متهم بزرگ زمين خواری در ايران که پرونده وی در مراجع قضايی در دست بررسی است، به تازگی در آستانه امضای قرارداد جديدی با وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فروردين ماه امسال بود که فرماندار وقت شيراز از يک پرونده بزرگ فساد مالی و زمين خواری يکی از شرکتهای اماراتی متعلق به "الخوری" خبر داده بود. اين شرکت عربی در سال ۱۳۸۱ (دولت خاتمی) قرارداد پروژه ۶۴۶ واحدی را به عنوان سرمايه‌گذار خارجی با وزارت مسکن و شهرسازی منعقد کرده بود. اين پروژه، مشارکتی بوده است، بدين صورت که زمين آن توسط وزارت مسکن تأمين شود و در حالی که قرار بود که اين پروژه ۳۶ ماهه تحويل شود، بيش از ۹ سال به طول انجاميد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين قاسمی فرماندار وقت شيراز با بيان اينکه برخی افراد داخلی بر روی اين شرکت سرمايه‌گذاری کرده و پورسانت خود را نيز گرفتند، گفته بود: شرکت "APS" در ابتدا وامی را از بانک صادرات شعبه المکتوم دبی به مبلغ ۳.۳ دهم ميليارد تومان دريافت کرده که اين بخشی از پول بوده و بخش ديگر آن را با پيش فروش واحد‌ها تأمين کرده است يعنی اين شرکت عملاً هيچ‌گونه سرمايه‌گذاری در ايران انجام نداده است.

فرماندار سابق شيراز در ادامه به عدم بازپرداخت وام ۳.۳ دهم ميليارد تومانی از سوی اين شرکت اشاره کرد که اکنون با احتساب ديرکرد به ۱۵ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان رسيده است و تصريح‌ کرده بود: نکته مهم اين است که اين شرکت برای رهن بانک زمينی را که متعلق به وزارت مسکن بوده همراه با زمين ديگری که آن هم متعلق به اين وزارت بوده گذاشته است و بانک صادرات می‌خواهد اين زمين را برای خود مصادره کند.

به گزارش فارس، اين شرکت با سود کلانی که از اين پروژه به دست آورده آن را در خارج سرمايه‌گذاری کرده و شنيده‌ها حاکی از اين است که شرکت "ابوظبی للمشاوی و التنوين"زمانی که به ايران آمده وضعيت مالی خوبی نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016